Genel Bilgi
Kod | GRS226 |
Ad | Dijital Oyun Tasarımı 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders dijital oyun tasarımı ve bu oyunların analizine yönelik pratik ve kuramsal bilgi vermektedir.
Dersin İçeriği
Oyun Tasarımlarında grafik arayüz ve arkaplan çalışmalarının üretilmesi
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Oyun Tasarımının Temelleri
Notlar
Oyun Tasarımının Temelleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler problem çözme deneyimi kazanır. |
ÖÇ02 | Öğrenciler temel programcılık kavramları ve güncel gelişmeler hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Öğrenciler oyun türlerini tanımlama ve analiz etme becerisine sahip olur. |
ÖÇ04 | Öğrenciler analog oyun tasarlama sürecinin işleyişini öğrenir. |
ÖÇ05 | Öğrenciler analog oyunlar tasarlama becerisini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oyun ve oyun oynamak | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Oyun oynamanın insan gelişimindeki etkileri | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Oyun Markaları ve Çeşitleri | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Oyun Markaları ve İncelemeleri | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Oyunların yapı taşları | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Oyuncu deneyimi | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Proje 1 değerlendirme | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Değerlendirme | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
9 | Şans faktörü | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Oyun testleri 1 | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım |
11 | Oyun testleri 2 | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım |
12 | Final Projesi Sunumları 1 | tasarım çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Final Projesi Sunumları 2 | tasarım çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Final Projesi Sunumları 3 | tasarım çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Final | Final Projesi Sunumları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Projesi Sunumları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Projesi Sunumları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |