GRS320 Sanat Felsefesi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS320
Ad Sanat Felsefesi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. NERMİN TANBUROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. NERMİN TANBUROĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sanatın çok boyutlu anlamlandırılmasında, çağlar boyunca Batı Sanatında konusunu Grek ve Roma mitoslarından alan sanat yapıtlarının ikonografik yorumunu kavratmak.

Dersin İçeriği

Grek ve Roma mitosları çerçevesinde; Evrenin ve Tanrıların Yaratılışı, İnsanın Yaratılışı, Olymposlu Tanrılar, Yer, Gök ve Su Tanrıları, Kahramanlar. Konusunu mitoslardan alan sanat yapıtlarının ikonografik çözümlemesinin yapılması

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Berna MORAN,Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yayınevi, İstanbul, 1991 S. M. KAGAN, Estetik ve Sanat Notları, Karakalem Kitabevi, İzmir, 2008 Ayla ERSOY, Sanat Kavramlarına Giriş, Beta Yayıncılık, İstanbul, 1988 H. Mehmet DOĞAN, 100 Soruda Estetik, Gerçek Yayınevi, İstanbul Hülya YETİŞKEN, Estetiğin ABC Sİ, Simavi Yayınları, İstanbul, 1991

Notlar

Berna MORAN,Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yayınevi, İstanbul, 1991 S. M. KAGAN, Estetik ve Sanat Notları, Karakalem Kitabevi, İzmir, 2008 Ayla ERSOY, Sanat Kavramlarına Giriş, Beta Yayıncılık, İstanbul, 1988 H. Mehmet DOĞAN, 100 Soruda Estetik, Gerçek Yayınevi, İstanbul Hülya YETİŞKEN, Estetiğin ABC Sİ, Simavi Yayınları, İstanbul, 1991


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bireyin tarihsel süreç içerisinde düşünce yapısının değişmesiyle birlikte sanata farklı anlamlar yüklendiğini öğrenir
ÖÇ02 Sanata ilişkin çeşitli sorunlar üzerine farklı bakışlar ışığında çeşitli yorum yapma becerisi kazanır.
ÖÇ03 Sanatın çok boyutlu anlamlandırılmasında sanat felsefesinin önemini ve gerekliliğinin farkına varır.
ÖÇ04 Estetik farkındalık konusunda bilgi edinir ve birey kendine özgü bir estetik beğeni geliştirir.
ÖÇ05 Sanat felsefesinin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, kapsamı ve kaynakların tanıtılması Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Estetik biliminin bir kolu olarak Sanat Felsefesi üzerine açıklamalar Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sanatın tanımlanma biçimleri; Yansıtma Kuramı (Platon, Aristoteles, Plotinos) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Devam: Yansıtma Kuramı; Marksist Estetik Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Devam: Sanatçıyı merkez alan sanat kuramları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Devam: Sanat yapıtını merkez alan sanat kuramları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Devam: Sanat alımlayıcısını merkez alan sanat kuramları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara sınav Soru Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sanatçı kimlik üzerine tartışma Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sanat yapıtı çözümlemesi (sanat yapıtının katmanları) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sanatın işlevleri; çeşitli dönemlerde ve günümüzde Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sanatın kökeni üzerine Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sanatın doğuşu Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Felsefe- sanat ilişkisi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel Tekrar ve Değerlendirme Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı Soru Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Soru Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 09:30