GRS328 Çağdaş Sanat Tarihi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS328
Ad Çağdaş Sanat Tarihi
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. NERMİN TANBUROĞLU


Dersin Amacı

Modern teknoloji çağının plastaik sanatlardaki değişim ve yansımalarını toplumsal, ekonomik ve bilimsel değişmeler paralelinde kavratarak 19. yüzyıl sonu ve 20. yüzyıl başı sanatsal ortamını belirlemek.

Dersin İçeriği

Modern teknoloji çağının mimari, resim ve heykel sanatlarına olan etkisi, Fovizm, Kübizm, Ekspresyonizm, Fütürüzm, Dada Hareketi, Sürrealizm, Soyut Sanat Akımları, 1945 sonrası Sanat; Soyut Dışavurumculuk, Pop Art, Kavramsal Sanat ve Sanatta Alternatif Arayışlar.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Nancy ATAKAN, Sanatta Alternatif Arayışlar, Karakalem Kitabevi, İzmir, 2008 E.H. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul. N. LYNTON, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul,1980 İsmail TUNALI, Felsefenin Işığında Modern Resim, Remzi Yayınları, İstanbul. Ahu ANTMEN, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul, 2010 Enis BATUR (Ed.), Modernizmin Serüveni, Y.K.Y, İstanbul, 1997

Notlar

Nancy ATAKAN, Sanatta Alternatif Arayışlar, Karakalem Kitabevi, İzmir, 2008 E.H. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul. N. LYNTON, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul,1980 İsmail TUNALI, Felsefenin Işığında Modern Resim, Remzi Yayınları, İstanbul. Ahu ANTMEN, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul, 2010 Enis BATUR (Ed.), Modernizmin Serüveni, Y.K.Y, İstanbul, 1997


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Birey, sanatın tarihsel süreci hakkında bilgi edinir.
ÖÇ02 Geleneksel toplum biçiminin çözülmesiyle başlayan Modern yaşam biçimininin sanata yansımaları; bu çerçeveden sanat kavramının, sanat yapıtının ve sanatçı kimliğin yeniden tanımlanması konularında bilgi edinir.
ÖÇ03 20. yüzyılın ortalarından itibaren sanatın merkezinin New Yorka taşınmasının sosyo-kültürel ve politik yorumu konularında fikir edinir
ÖÇ04 Çağdaş sanat ortamında yer alan; sanat- anti sanat, estetik- anti estetik, postsanat v.s gibi kavramların anlamlandırılması ve tartışılmasına yönelik çeşitli fikirler edinir.
ÖÇ05 Sanat kültürü, estetik farkındalık, sanatsal eleştiri, sanat etiği ve bilimi konularında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, yöntem ve kaynakların tanıtımı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 19. Yüzyıl sonu ve 20. Yüzyılda heykel sanatı Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 19. Yüzyıl sonu ve 20. Yüzyılda mimari sanatı Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 20. yüzyıl başında resim sanatı ve modern sanat akımları Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 Fovizm Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 Kübizm (Ön Kübizm, Analitik Kübizm ve Sentetik Kübizm) Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Expressionism Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav Soru Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fütürizm Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
10 Dada Hareketi Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
11 Sürrealizm Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Soyut Sanat Akımları (Soyut Dışavurumculuk, Lirik Soyut Sanat, De Still, Suprematizm) Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
13 1945 sonrası sanat ortamı Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Pop Art Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
15 Kavramsal Sanat Kaynak Okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS