GRA413 Grafik Tasarım Alan Çalışmaları 1

7 AKTS - 4-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRA413
Ad Grafik Tasarım Alan Çalışmaları 1
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. METİN AYGÜN


Dersin Amacı

Bu derste öğrenciye illüstrasyonun ne olduğu ve illüstrasyon alanları hakkında bilgi verilir. Amaç illüstrasyonun temellerinin kavratılması, manuel ve dijital yöntemlerin birleştirilerek biçim, doku, örüntü elde edilmesi ve bu elemanlarla illüstrasyonlar oluşturabilme becerisinin kazandırılmasıdır. Derste ayrıca kavramsal düşüncenin çizgi diline nasıl aktarılabileceği uygulama ve anlatımlarla öğrenciye aktarılır.

Dersin İçeriği

Teorik araştırma ve sunum çalışmaları. Malzemeyi tanıma ve çizim egzersizleri, araştırmalar. Sadece çizgi ve sınırlı renk elemanını kullanarak biçim ve illüstrasyonlar yaratma. Resimleme ve renk ilişkisi, Resimleme ve karakter tasarımı ilişkisi, Resimleme ve tipografi ilişkisinin öğrenilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Urban D. (1964). Text im Kommunikations- Design. Deutschland Jeavons, T. ve Beaumont, M. (1990) An Introduction To Typography, Quintet Publishing Limited, London. Barfield, L. (1993) The User Interface, Consepts and Design. Addison-Wesley Publishing Company, Oxford. Rubinstein, R. (1988) Digital Typography. An Introduction to Type and Composition for Computer System Design. Addison-Wesley Publishing Company, USA. Turnbull, T. ve Russell V. (1964) The Graphics of Communication. Rinehard Winston Inc. NewYork Cotton, B. ve Oliver R. (1997) Siberuzay Sözlügü. Yapı Kredi Yay., İstanbul -Baer, K. (2008) Information Design Workbook, Massauchussets: Rockport Publishers. -Schuller, G. (2007)

Notlar

Schuller, G. (2007) Information Design=Complexity+Interdisciplinarity+Experiment, AIGA-CLEAR, The Jurnal of Information Design (e-bulten).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik Tasarım sorunlarından anlar ve çözüm yollarını bilir.
ÖÇ02 Araştırma yöntemlerini bilir.
ÖÇ03 Grafik Tasarım alanında seçenekli proje önerileri geliştirir.
ÖÇ04 Estetik olanın seçimini yapar.
ÖÇ05 Profesyonel ve özgün grafik tasarım çalışmaları yapar.
ÖÇ06 Grafik Tasarım süreçlerini ve üretme-çoğaltma yöntemlerini bilir.
ÖÇ07 Grafik Tasarımın uygulama alanlarından en az birisi konusunda yeterli olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. 3
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma yöntemleri konusunda bilgilendirme. Örnek Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım
2 Araştırma önerileri geliştirme. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap
3 Bir grafik tasarım sorunu belirleme. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap
4 Bu grafik tasarım sorununun çözümü için öneriler geliştirme, olası grafik ürünler hakkında fikir eskizleri oluşturma. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama
5 1. proje: Seçenekler arasından uygulanacak öneriyi seçme ve tasarım çalışmaları gerçekleştirme. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Çalışmaların dijital ortamda uygulanması 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 Çalışmaların dijital ortamda uygulanması 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Değerlendirme: 1.Proje Teslimi Sunum Hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
9 Yeni bir iletişim problemi belirleme Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası
10 Sorunun çözümüne yönelik araştırmalar yapma, verileri derleme Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Bu iletişim probleminin çözümüne yönelik öneriler geliştirme, olası grafik ürünler hakkında fikir eskizleri oluşturma. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama
12 2. Proje: Seçenekler arasından uygulanacak öneriyi seçme ve tasarım çalışmaları gerçekleştirme. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 2. Proje: Çalışmaların dijital ortamda uygulanması 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 2. Proje: Çalışmaların dijital ortamda uygulanması 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Uygulama çalışmalarının sonuçlanması, sunuma hazırlık Sunum Hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Final sınavı: Proje Teslimi Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final sınavı: Proje Teslimi Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 166
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,64
AKTS 7 AKTS