Genel Bilgi
Kod | GRA414 |
Ad | Grafik Tasarım Alan Çalışmaları2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. METİN AYGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. METİN AYGÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye illüstrasyonun ne olduğu ve illüstrasyon alanları hakkında bilgi verilir. Amaç illüstrasyonun temellerinin kavratılması, manuel ve dijital yöntemlerin birleştirilerek biçim, doku, örüntü elde edilmesi ve bu elemanlarla illüstrasyonlar oluşturabilme becerisinin kazandırılmasıdır. Derste ayrıca kavramsal düşüncenin çizgi diline nasıl aktarılabileceği uygulama ve anlatımlarla öğrenciye aktarılır.
Dersin İçeriği
Teorik araştırma ve sunum çalışmaları. Malzemeyi tanıma ve çizim egzersizleri, araştırmalar. Sadece çizgi ve sınırlı renk elemanını kullanarak biçim ve illüstrasyonlar yaratma. Resimleme ve renk ilişkisi, Resimleme ve karakter tasarımı ilişkisi, Resimleme ve tipografi ilişkisinin öğrenilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Urban D. (1964). Text im Kommunikations- Design. Deutschland Jeavons, T. ve Beaumont, M. (1990) An Introduction To Typography, Quintet Publishing Limited, London. Barfield, L. (1993) The User Interface, Consepts and Design. Addison-Wesley Publishing Company, Oxford. Rubinstein, R. (1988) Digital Typography. An Introduction to Type and Composition for Computer System Design. Addison-Wesley Publishing Company, USA. Turnbull, T. ve Russell V. (1964) The Graphics of Communication. Rinehard Winston Inc. NewYork Cotton, B. ve Oliver R. (1997) Siberuzay Sözlügü. Yapı Kredi Yay., İstanbul Baer, K. (2008) Information Design Workbook, Massauchussets: Rockport Publishers.
Notlar
Schuller, G. (2007) Information Design=Complexity+Interdisciplinarity+Experiment, AIGA-CLEAR, The Jurnal of Information Design (e-bulten). Uygulama Örnekleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik Tasarım sorunlarından anlar ve çözüm yollarını bilir. |
ÖÇ02 | Araştırma yöntemlerini bilir. |
ÖÇ03 | Grafik Tasarım alanında seçenekli proje önerileri geliştirir. |
ÖÇ04 | Estetik olanın seçimini yapar. |
ÖÇ05 | Profesyonel ve özgün grafik tasarım çalışmaları yapar. |
ÖÇ06 | Grafik Tasarım süreçlerini ve üretme-çoğaltma yöntemlerini bilir. |
ÖÇ07 | Grafik Tasarımın uygulama alanlarından en az birisi konusunda yeterli olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | 3 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mezuniyet projelerinin kapsamı ve önemini tartışma, eskiz geliştirme. | Örnek Uygulama Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Anlatım |
2 | Mezuniyet projesi için eskiz geliştirmeye devam edilir. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama |
3 | Eskizlerden mezuniyet projesi olarak uygulanacaklar belirlenir ve tanıtım stratejileri geliştirilir. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama |
4 | Strateji geliştirme çalışmalarına devam edilir. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Belirlenen strateji doğrultusunda tasarım çalışmalarına devam edilir. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Çalışmasının dijital ortamda uygulanması. 1 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Çalışmasının dijital ortamda uygulanması 2 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Proje 1 Ara Değerlendirme | Sunum hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Soru-Cevap |
9 | Alınan eleştiriler doğrultusunda projenin eksikleri yeniden gözden geçirilir. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Tasarım Projesini strateji dahilinde yeni çalışmalarla güçlendirilir. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Tasarım çalışmalarına devam edilir 1 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tasarım çalışmalarına devam edilir 2 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Çalışmasının dijital ortamda uygulanması 3 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Çalışmasının dijital ortamda uygulanması 4 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Uygulama çalışmalarının sonuçlanması, sunuma hazırlık | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Final sınavı: Proje Teslimi | Sunum hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final sınavı: Proje Teslimi | Sunum hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,64 | ||
AKTS | 7 AKTS |