TSP105 Ön Büro Hizmetleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TSP105
Ad Ön Büro Hizmetleri
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Halime EŞİYOK


Dersin Amacı

Bu derste ön büro hizmetlerinin yürütülmesine rehberlik etme ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Ön büro faaliyetlerinin sistematik kontrol süreçlerini kavrama, üniformalı hizmetlerin otel içi hizmet yönetimine, iş potansiyeline entegre edilmesini kavrama, otelin bütün faaliyetlerinde, olağanüstü durumlarda vb. konularda güvenlik ilkelerini kavrama amaçlanmaktadır. Gece ön büro hizmetlerinin içeriklerini, denetimini kavrama, sistemde sorunsuz yeni güne geçmesini sağlama, oda satış tekniklerini ve raporlamasını ve vardiya sistemindeki iş akış planlamalarını ve özelliklerini öğrenme dersin diğer amaçlarını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği

Ön büro hizmetlerini tanımak, kişisel hazırlık yapmak, iş organizasyonu, ön büro işlemlerinin yürütülmesini sağlamak, diğer departmanlarla koordinasyonunu sağlamak.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Ön Büro Yönetimi, Nihat Demirtaş

Notlar

İlgili ders notları. Halime EŞİYOK


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ön büro hizmetlerini tanır.
ÖÇ02 Kişisel hazırlık yapar.
ÖÇ03 İş organizasyonu yapar.
ÖÇ04 Ön büro işlemlerinin yürütülmesini sağlar.
ÖÇ05 Diğer departmanlarla koordinasyonu sağlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve seyahat hizmetleri alanına ilişkin temel kavram ve ilkelerle bunların nasıl faaliyet gösterdiğini kavrar Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki yeni gelişme ve teknolojiler görür ve bunların önemini kavrar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm sektörünü de kapsayan hizmetler genel sektörünün kendisine özgü hassasiyetlerini öğrenir ve bu hassasiyetlere ilişkin davranış biçimlerini kavrar. Tur operatörlüğü ve işletilmesi hususlarının teknik ve inceliklerini kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ticari hayatta kullanılan kıymetli evrak ve defterleri tanır ve mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilir. Büro düzeni ve personel yönetimi, halkla ilişkiler, gerekli yazışmaları yapabilme ve bilgi depolamaya ilişkin beceriler kazanır. 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm ve seyahat hizmetleri alanında yönetimsel faaliyetlerin nasıl yürütüldüğünü kavrar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm ve seyahat alanındaki hukuki sorumluluklar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olur 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı diller konusunda sektörün ihtiyaç duyduğu seviyelere ulaşmaya yönelik önemli bir fırsat yakalar. Çalışma hayatında karşılaşabileceği bilgisayar paket programlarını çalıştırabilme becerisi kazanır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Seyahat sürecinin her seviyede nasıl işlediğini kavrar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Genel olarak ticaret hayatı ve özellikle de ulaştırma sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini öğrenir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ÖN BÜRO HAKKINDA GENEL BİLGİ ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 KONAKLAMA SEKTÖRÜ ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 ÖN BÜRO ORGANİZASYONU ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 OTELLERDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 ÖN BÜRO DEPARTMANINDA KULLANILAN DONANIMLAR ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 ÖN BÜRO DEPARTMANINDA KULLANILAN SİSTEMLER ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 OTELLERDE ÖN BÜRO DEPARTMANI İŞLEMLERİ ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 OTELLERDE ÖN BÜRO DEPARTMANI VE KONUK KARŞILAMA ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 ODA TİPİ VE SATIŞI ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 KONUK VE ÖN BÜRO ARASINDAKİ İŞLEMLER ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 DİĞER DEPARTMANLARLA İLİŞKİLER ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 KONAKLAMA SÜRECİ İŞLEMLERİ ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 KONUK HESAPLARI VE ÖDEME ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 ÖN BÜRODA GÜVENLİK ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 13 13
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS