Genel Bilgi
Kod | CVK204 |
Ad | Çevre Koruma |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, çevrenin sağlığa etkisinin ortaya konması, nüfus artışı ve kalkınmanın getirdiği çevre sorunlarının tartışılması ve çalışan sağlığı yaklaşımıyla değerlendirilmesi.
Dersin İçeriği
Çevre yönetmelik bilgisi, risk analizi, atık depolama, kişisel korunma önlemleri, uluslararası sağlık ve güvenlik ikazları, işçi sağlığı ve iş güvenliği yönetmeliği, uluslararası sağlık ve güvenlik ikazları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Turizm Ve Çevre, Nüzhet Kahraman, Oğuz Türkay, Detay Yayıncılık, 2017.
Notlar
Çevre Koruma, Hüseyin Erkul, Detay Yayıncılık , 2012.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevreye yönelik tanımları anlar. |
ÖÇ02 | Çevre kirliliğine yönelik genel ifadeleri kavrar. |
ÖÇ03 | Doğa ve çevrenin korunması, insan için önemi, çevre bilincini kavrar. |
ÖÇ04 | Hava kirliliğini tanır. |
ÖÇ05 | Çevre Mevzuatı hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Türkiye'nin Güncel Çevre Sorunlarını tanır ve Çevreci Uygulamaların önemini kavrar. |
ÖÇ07 | Toprak kirliliğini kavrar. |
ÖÇ08 | Su kirliliği hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanına ilişkin temel kavram ve ilkelerle bunların nasıl faaliyet gösterdiğini kavrar Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki yeni gelişme ve teknolojiler görür ve bunların önemini kavrar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünü de kapsayan hizmetler genel sektörünün kendisine özgü hassasiyetlerini öğrenir ve bu hassasiyetlere ilişkin davranış biçimlerini kavrar. Tur operatörlüğü ve işletilmesi hususlarının teknik ve inceliklerini kavrar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ticari hayatta kullanılan kıymetli evrak ve defterleri tanır ve mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilir. Büro düzeni ve personel yönetimi, halkla ilişkiler, gerekli yazışmaları yapabilme ve bilgi depolamaya ilişkin beceriler kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm ve seyahat hizmetleri alanında yönetimsel faaliyetlerin nasıl yürütüldüğünü kavrar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm ve seyahat alanındaki hukuki sorumluluklar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı diller konusunda sektörün ihtiyaç duyduğu seviyelere ulaşmaya yönelik önemli bir fırsat yakalar. Çalışma hayatında karşılaşabileceği bilgisayar paket programlarını çalıştırabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seyahat sürecinin her seviyede nasıl işlediğini kavrar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Genel olarak ticaret hayatı ve özellikle de ulaştırma sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre Sağlığı Kavramı ve Sağlığın Belirleyicileri | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hava Kirliliği | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Su Kirliliği | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Katı Atıklar | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Radyasyon kirliliği | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gürültü kirliliği | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Gıda güvenliği | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | ara sınav | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nüfus Artışı ve Çevre | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Risk Analizi | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Atık Depolama | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çevre Sağlığında Koruyucu Önlemler | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uluslararası Sağlık ve Güvenlik İkazları | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dünyada ve Türkiye'de Çevre Sağlığı | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çevre Sorunlarına Yaklaşım | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |