Genel Bilgi
Kod | AB103 |
Ad | Temel Hareket Eğitimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı çocuklardaki fizyolojik gelişimine paralel olarak hareket gelişimlerinin en düzeye nasıl çıkarılabileceğini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Derste çocukların hareket gelişimlerine paralel olarak verilecek hareket eğitimi gereksinimleri verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ayan Sinan, Hareket Eğitimi, Pegem Akademi, 2019 Ankara AKSEL ÇELİK Hareket Eğitimi Koordinatif Yetiler ve Temel Becerilerin Eğitimi ERGÜN YAYINEVİ, 2016 Çamlıyer Hatice, Çamlıyer Hüseyin, Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Basımevi, 2018 Manisa
Notlar
Çocuk Oyun ve Hareket Eğitimi Özgür Nalbant NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuklara yönelik bilgi beceri düzeylerini yükseltmeyi öğrenir. |
ÖÇ02 | Birçok bilgiden yararlanarak daha iyi bir antrenör olabileceğini bilir. |
ÖÇ03 | Çocuklara oyunla sporu sevdirebilme ve spor yapmalarını sağlayabilmesini sağlar. |
ÖÇ04 | Çocukların yetenek seviyelerini tespit edebilmesini öğretir. |
ÖÇ05 | Çocukların yaş gruplarına uygun öğretim tekniklerini kullanabilmesini sağlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel hareket eğitiminin tarihi felsefesi, kapsamı | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Gelişime uygun öğretim ve değerlendirme. | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
3 | Spor eğitimi | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Hareket eğitiminin bilişsel boyutu | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
5 | Hareket eğitiminde kişisel ve sosyal sorumluluklar | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
6 | Hareketli yaşamın temelleri | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Müzik ve dansla temel hareket eğitimi | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Vize sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hareket eğitimi uygulamaları için aktivite analizi | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Vücudumuzun aktiviteleri, zaman aktiviteleri | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Alan aktiviteleri, yön aktiviteleri | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Senso motor aktiviteleri | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Efor aktiviteleri | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Serbest zaman programlama aktiviteleri | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Temel alan eğitimi | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |