AB143 Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB143
Ad Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN


Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilere; antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sorumluluk ve görevleri etik değerler çerçevesinde uygulayacak bilgiyi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği, Antrenörlük ile ilgili kavramlar ve genel bilgiler, Antrenör Eğitimi, Antrenörlük belge veren kurum ve kuruluşlar, Avrupa Birliğinde Antrenör Eğitiminin yapı taslağı ve örneği, Antrenör Eğitiminde çeşitli kuruluşların rolü, Diğer Ülkelerde Antrenör Eğitim Modelleri, Antrenörün sahip olması gereken vasıflar ve konuya ilişkin örnek olaylar konularını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri Dr. Celal Gençoğlu

Notlar

Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri Dr. Celal Gençoğlu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Antrenörlük mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Antrenörlük eğitimini açıklar
ÖÇ03 Antrenörlük kursları ile bilgi verir
ÖÇ04 Avrupa birliği ülkelerinde antrenörlük modellerini inceler
ÖÇ05 Antrenörlük eğitiminin yönetmenliğini öğretir
ÖÇ06 Antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sorumluluk ve görevleri (antrenman uygulamaları, performans ölçüm ve değerlendirmeleri, sporcu seçimi, sporcu ve aileleri ile iletişim vb.) etik değerler çerçevesinde uygular.
ÖÇ07 ANTRENÖR VE SPORCU İLİŞKİLERİNİ İNCELER
ÖÇ08 ANTRENÖRLÜKTE ÖĞRETME VE ÖĞRENME YÖNTEMELRİNİ İNCELER
ÖÇ09 KADIN, ERKEKLERDE SPORCULUK VE ANTRENÖRLÜK İLİŞKİLERİNİ İNCELER
ÖÇ10 Antrenörlerin çocuklar ile yapılan çalışmaları inceler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Antrenör kavramı ve genel bilgiler Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Antrenörlük Eğitimi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Üniversite, Spor Genel Müdürlüğü, Spor eğitim dairesi tarafından gerçekleştirilen kurslar Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Temel Çalıştırıcı yetiştirme kursları Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Antrenör Eğitim Yönetmeliğine göre açılacak olan kurslarda temel eğitim dersleri uygulanacak metodlar Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Avrupa Birliği'nde antrenörlük Eğitiminin Yapı Taslağı ve Diğer Ülkelerde antrenörlük Eğitimi Modelleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Antrenör Eğitiminde çeşitli kuruluşların rolü Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Antrenörlük Eğitimi ilke ve yöntemleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Antrenörlük Eğitimi yönetmeliği Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Antrenörlük mesleğine ait sorunlar Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 ANTRENÖR VE SPORCU İLİŞKİLERİ Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 ANTRENÖRLÜKTE ÖĞRETME VE ÖĞRENME TARZLARI Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 KADIN, ERKEK SPORCULAR VE ANTRENÖRLÜK Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 ÇOCUKLARIN ANTRENÖRLÜĞÜ, PEDAGOJİ VE UZUN DÖNEM SPORCU GELİŞİMİ MODELLERİ Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS