AB109 Atletizm

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB109
Ad Atletizm
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ


Dersin Amacı

Atletizmin bütün branşlarını uygulamalı olarak öğretebilmek.

Dersin İçeriği

Koşular. Atlamalar. Atmalar. Sportif Yürüyüş. Çoklu branşlar.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

metin DEMİRCİ.,ATLETİZM koşular, atlamalar, atmalar. Nobel yayıncılık. ISBN: 9786053208822

Notlar

metin DEMİRCİ.,ATLETİZM koşular, atlamalar, atmalar. Nobel yayıncılık. ISBN: 9786053208822


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Koşu türleri ve koşulara yönelik hareket becerilerini örneklerle açıklayacaktır
ÖÇ02 Atma türlerini ve atmalara yönelik hareket becerilerini örneklerle açıklayacaktır.
ÖÇ03 Atlama türlerini ve atlamalara yönelik hareket becerilerini örneklerle açıklayacaktır.
ÖÇ04 Çoklu yarışmalara yönelik beceri ve bilgileri öğrenir ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Atletizmin temel özellikleri ve atletizmin sınıflandırılması konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
2 Orta ve uzun mesafe koşuları, Orta ve uzun mesafe koşu çalışmaları konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Gülle atma;Güllenin tutuluşu, başlama duruşu ve döndürülmesi, Tekniğe hazırlayıcı alıştırmalar,Gülle atmada dönüşler, Atış ve tekniği geliştirici alış konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Uzun atlama teknikleri, hız alma koşusu ve koşu kontrolü, Uzun atlama tekniğini geliştirici çalışmalar konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Kısa mesafe koşularının teknikleri; koşu tekniği ve reaksiyon çalışmaları kısa mesafe koşularında çıkış şekilleri sürat ve süratte devamlılık konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Yüksek atlama teknikleri konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Diskatma; Diskin tutuluşu, başlama duruşu ve döndürülmesi, Tekniğe hazırlayıcı alıştırmalar,Disk atmada dönüşler, Atış ve tekniği geliştirici alıştırmalar konu araştırması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
8 Ara Sınav arasınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Bayrak koşuları konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Üç adım atlama konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Engelli koşular konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Sırıkla yüksek atlama konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Çekiç atma konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Çekiç atma B değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Genel tekrar değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS