Genel Bilgi
Kod | AB109 |
Ad | Atletizm |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FAHRİ ŞAHİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Atletizmin bütün branşlarını uygulamalı olarak öğretebilmek.
Dersin İçeriği
Koşular. Atlamalar. Atmalar. Sportif Yürüyüş. Çoklu branşlar.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
metin DEMİRCİ.,ATLETİZM koşular, atlamalar, atmalar. Nobel yayıncılık. ISBN: 9786053208822
Notlar
metin DEMİRCİ.,ATLETİZM koşular, atlamalar, atmalar. Nobel yayıncılık. ISBN: 9786053208822
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Koşu türleri ve koşulara yönelik hareket becerilerini örneklerle açıklayacaktır |
ÖÇ02 | Atma türlerini ve atmalara yönelik hareket becerilerini örneklerle açıklayacaktır. |
ÖÇ03 | Atlama türlerini ve atlamalara yönelik hareket becerilerini örneklerle açıklayacaktır. |
ÖÇ04 | Çoklu yarışmalara yönelik beceri ve bilgileri öğrenir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Atletizmin temel özellikleri ve atletizmin sınıflandırılması | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | Orta ve uzun mesafe koşuları, Orta ve uzun mesafe koşu çalışmaları | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Gülle atma;Güllenin tutuluşu, başlama duruşu ve döndürülmesi, Tekniğe hazırlayıcı alıştırmalar,Gülle atmada dönüşler, Atış ve tekniği geliştirici alış | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Uzun atlama teknikleri, hız alma koşusu ve koşu kontrolü, Uzun atlama tekniğini geliştirici çalışmalar | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Kısa mesafe koşularının teknikleri; koşu tekniği ve reaksiyon çalışmaları kısa mesafe koşularında çıkış şekilleri sürat ve süratte devamlılık | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Yüksek atlama teknikleri | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Diskatma; Diskin tutuluşu, başlama duruşu ve döndürülmesi, Tekniğe hazırlayıcı alıştırmalar,Disk atmada dönüşler, Atış ve tekniği geliştirici alıştırmalar | konu araştırması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
8 | Ara Sınav | arasınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Bayrak koşuları | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Üç adım atlama | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Engelli koşular | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Sırıkla yüksek atlama | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Çekiç atma | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Çekiç atma B | değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Genel tekrar | değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |