Genel Bilgi
Kod | AB146 |
Ad | Yüzme(A) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sportif etkinliklerden biri olarak temel yüzme becerilerinin sergilenmesi, ve bu becerileri başkalarına doğru metotlarla aktararak yüzme öğretilebilmesi, yüzmenin günlük yaşamda ve sportif alandaki kullanım ve öneminin oluşturulması
Dersin İçeriği
Bu ders, bireyin ihtiyaç duyacağı suda hareket becerisi, yüzmedeki öğretme metotlarının öncülüğünde 4 teknik, çıkış ve dönüşlerle yarışmaların kuralları ve tesislerinin özelliklerini, yüzmenin günlük yaşamdaki kullanım alanları ile profesyonel alandaki sportif önemini kapsamaktadır
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
GSGM Yüzme Atlama ve SutopuFederasyonu; Yüzme Öğretmeni El Kitabı, 1987, Ankara.
Notlar
GSGM Yüzme Atlama ve Sutopu Federasyonu; Yüzme Öğretmeni El Kitabı, 1987, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular |
ÖÇ02 | Spor eğitiminde yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular |
ÖÇ04 | Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
ÖÇ05 | Antrenörlük meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüzmenin tarihçesi, havuzlar ve malzemeleri, tesis kullanım kuralları ve önemi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | eden yüzme bilmeliyiz, yararları. Suya uyum ve beceri alıştırmaları, öğretim basamakları | Kaynak okuma ve suya alıştırma becerilerinin uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Krawl tekniğine giriş. Özellikleri | tekniği giriş alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Krawl tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | teknik geliştirici alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
5 | Krawl tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri | teknik geliştirici alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Yüzmede çıkış (start) | teknik geliştirici alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sırtüstü tekniğine giriş. Özellikleri | teknik geliştirici alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Vize sınavına kadar olan bölüm ve konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sırtüstü tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | teknik geliştirici alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Sırtüstü tekniğinde kol çekişi, ayak vuruşu ve nefes . Uluslar arası yüzme yarış kuralları. | teknik geliştirici alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Kurbağalama tekniğine giriş. Özellikleri | teknik geliştirici alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Kurbağalama tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | teknik geliştirici alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Kurbağalama tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri | teknik geliştirici alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Kelebek yüzme, Yüzme stillerinin dönüş ve star özelliklerine bakış | teknik geliştirici alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Genel tekrar | teknik geliştirici alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |