AB146 Yüzme(A)

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB146
Ad Yüzme(A)
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK


Dersin Amacı

Sportif etkinliklerden biri olarak temel yüzme becerilerinin sergilenmesi, ve bu becerileri başkalarına doğru metotlarla aktararak yüzme öğretilebilmesi, yüzmenin günlük yaşamda ve sportif alandaki kullanım ve öneminin oluşturulması

Dersin İçeriği

Bu ders, bireyin ihtiyaç duyacağı suda hareket becerisi, yüzmedeki öğretme metotlarının öncülüğünde 4 teknik, çıkış ve dönüşlerle yarışmaların kuralları ve tesislerinin özelliklerini, yüzmenin günlük yaşamdaki kullanım alanları ile profesyonel alandaki sportif önemini kapsamaktadır

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

GSGM Yüzme Atlama ve SutopuFederasyonu; Yüzme Öğretmeni El Kitabı, 1987, Ankara.

Notlar

GSGM Yüzme Atlama ve Sutopu Federasyonu; Yüzme Öğretmeni El Kitabı, 1987, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular
ÖÇ02 Spor eğitiminde yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır.
ÖÇ03 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular
ÖÇ04 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır
ÖÇ05 Antrenörlük meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yüzmenin tarihçesi, havuzlar ve malzemeleri, tesis kullanım kuralları ve önemi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 eden yüzme bilmeliyiz, yararları. Suya uyum ve beceri alıştırmaları, öğretim basamakları Kaynak okuma ve suya alıştırma becerilerinin uygulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Krawl tekniğine giriş. Özellikleri tekniği giriş alıştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Krawl tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon teknik geliştirici alıştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
5 Krawl tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri teknik geliştirici alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Yüzmede çıkış (start) teknik geliştirici alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Sırtüstü tekniğine giriş. Özellikleri teknik geliştirici alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Vize sınavına kadar olan bölüm ve konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sırtüstü tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon teknik geliştirici alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Sırtüstü tekniğinde kol çekişi, ayak vuruşu ve nefes . Uluslar arası yüzme yarış kuralları. teknik geliştirici alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Kurbağalama tekniğine giriş. Özellikleri teknik geliştirici alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Kurbağalama tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon teknik geliştirici alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Kurbağalama tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri teknik geliştirici alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Kelebek yüzme, Yüzme stillerinin dönüş ve star özelliklerine bakış teknik geliştirici alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Genel tekrar teknik geliştirici alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS