Genel Bilgi
Kod | AB148 |
Ad | Gelişim ve Öğrenme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MUHAMMET AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MUHAMMET AKGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Gelişim ve öğrenme süreçlerini kavrayabilmek, gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramları açıklayabilmek.
Dersin İçeriği
Gelişimin tanımı, ilkeleri ve aşamaları; kişilik gelişim kuramları; bilişsel ve ahlaki gelişim kuramları; sosyal, dil ve mizah gelişimi; öğrenme ve öğrenme kuramları; gelişim ve öğrenme arasındaki ilişki.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Gelişim ve Öğrenme(Prof.Dr.Seyhan Hasırcı)
Notlar
Gelişim ve Öğrenme Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Her öğrenciye insan ve birey olarak değer verir. |
ÖÇ02 | Öğrencilerin kişisel gelişimini ve geleceğini planlamalarında rehberlik yapar. |
ÖÇ03 | İnsan ilişkilerinde empati ve hoşgörüyü esas alır |
ÖÇ04 | Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir |
ÖÇ05 | Eğitim öğretim faaliyetlerinde ailelerle iş birliği yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gelişim, büyüme, olgunlaşma, gelişimin ilkeleri ve hazır bulunuşluluk. | ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bedensel gelişim. | ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Duygusal gelişim. | ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kişilik gelişimi. | ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sosyal ve dilsel gelişim. | ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Gelişimle ilgili kuramlar. | ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Öğrenmenin tanımı ve öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenmeyle ilişkili kavramlar. | ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Davranışçı kuramlar. | ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sosyal öğrenme yaklaşımı. | ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bilişsel kuramlar. | ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Öğrenmeyi kolaylaştırıcı etmenler. | ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında uygulanabilirliği | ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında uygulanabilirliğinde dikkat edilmesi gerekenler. | ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bireysel Farklılıklar. | ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 16 | 16 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |