AB150 Antrenörlük Etiği ve Sporda Çocuk Koruma

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB150
Ad Antrenörlük Etiği ve Sporda Çocuk Koruma
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EREN ULUÖZ


Dersin Amacı

Etik ve meslek etiğinin temelleri ve önemini anlamak. Meslek ideallerinin korunmasında, mesleki ilişkilerde ve çalışma koşullarında standartların yükseltilmesinde meslek etiğinin yeri ve önemini anlamak. Meslek yaşantısında etik ilkelerin benimsenmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği

Antrenörlük, felsefesi ve etiği kavramlarını öğrenebilme. Antrenman kavramı ve temel ilkeler, antrenör ve tanımı, antrenörün çalışma yöntemleri, antrenör tipleri, antrenör eğitimi. Sporda Çocuk Koruma alanında Teori ve kavramlar. Ulusal ve uluslararası yasal temeller. Sporda Çocuk Koruma sistemi ve Sporda Çocuk istismarı konularının açıklanması. Antrenör ve sporcu ilişkisinde istismarı önleyici tedbirler

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Erdoğan Arıpınar ve Dr. Bilge Donuk (2011) Fair Play Spor Yönetim ve Organizasyonlarında Etik Yaklaşımlar: Ötüken Neşriyat Semiyha Dolaşır (2006) Antrenörlük Etiği ve İlkeleri. Gazi Kitabevi ANKARA Oğuz Özbek., Beden eğitimi öğretmeni meslek etiği., spor yayınevi,2008 Ankara 2 Atilla Erdemli., İnsan, Spor ve Olimpizm., Sarmal yayınevi., 1996 İstanbul

Notlar

Erdoğan Arıpınar ve Dr. Bilge Donuk (2011) Fair Play Spor Yönetim ve Organizasyonlarında Etik Yaklaşımlar: Ötüken Neşriyat Semiyha Dolaşır (2006) Antrenörlük Etiği ve İlkeleri. Gazi Kitabevi ANKARA Oğuz Özbek., Beden eğitimi öğretmeni meslek etiği., spor yayınevi,2008 Ankara 2 Atilla Erdemli., İnsan, Spor ve Olimpizm., Sarmal yayınevi., 1996 İstanbul


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Antrenörlük mesleğinin saygınlığının gerektirdiği bilgi, beceri ve tutumları geliştirerek, karşılaşabileceği mesleki problemleri çözme
ÖÇ02 Multidisipliner alanlardan yararlanarak mesleki yeterliliklerini geliştirme
ÖÇ03 Sporla ilgili ulusal ve uluslararası federasyonlar ve kurumlarla işbirliği oluşturabilme
ÖÇ04 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilme
ÖÇ05 Using the skills scanning and selection criteria in sports, abilities that are prone to different sports branches can be revealed.
ÖÇ06 Her yaş, cinsiyet ve düzeydeki sporcuların performans düzeylerini belirleyebilmek için geliştirilen alan ve laboratuar testlerini uygulayabilme, değerlendirebilme ve test sonuçlarını antrenman planlarına yansıtabilme
ÖÇ07 Her yaş, cinsiyet ve düzeydeki sporcu için yıllık ve uzun süreli performans hedefleri belirleyerek, genel ve özel eğitim ilkelerine uygun antrenman planı ve programları oluşturabilme
ÖÇ08 Spor çevreleri ve toplumun tüm kesimleriyle yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme
ÖÇ09 Spor örgütlerini tanıma, her düzeydeki spor organizasyonunda genel ve spor dalına özgü yarışma kuralları konusunda bilgi sahibi olabilme
ÖÇ10 Sporda yüksek teknolojiden yararlanabilme
ÖÇ11 Uygun öğretim yöntemlerini kullanarak, branşlara özgü teknik ve taktik becerileri öğretebilme
ÖÇ12 Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır
ÖÇ13 Dürüst ve çalışkan olma, yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşıma
ÖÇ14 Sosyal haklar, sağlık, kültürel değerler ve çevrenin korunması hususunda yeterli bilince sahip olma
ÖÇ15 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Etik kavramının temelleri Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Etik teorileri Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Meslek etiği Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sporda Etik Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Sporda örnek etik olaylar Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Sporda etik dışı davranışlar Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sporda etik dışı davranışlara örnek olaylar Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Konu ile ilgili kaynakları okumak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çocuk koruma programı kapsamında kötüye kullanımın doğasını anlamak ve farklı türdeki kötüye kullanım belirtilerini tanıtılması Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Çocuk koruma programı mevcut mevzuata ve rehberliğe istinaden mevcut politika ve uygulamaları gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Suistimal edilmiş çocukların ve gençlerin ihtiyaçlarını değerlendirmek ve karşılamak için bir çerçeve geliştirmek Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Devlet destekli projeler de dahil olmak üzere belirli programlar ve kaynaklar ve bir dizi harici destek ajansıyla ilgili bilgiler Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Okullarda ve kolejlerde mevcut iyi uygulama modellerini göz önünde bulundurulması Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Okullarda ve kolejlerde mevcut iyi uygulama modellerini göz önünde bulundurulması Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Ders için Genel tekrar Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynakları okumak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynakları okumak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS