Genel Bilgi
Kod | AB205 |
Ad | Psikomotor Gelişim ve Öğrenme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Psikomotor gelişimde temel kavramları, gelişim ve büyüme dönemleri, gelişimin modelleri, motor gelişim ve ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler, çocuklarda fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenek, benlik kavramı konusunda bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Psikomotor ve motor beceriler,motor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, kavramlar, ilkeler, motor gelişimi etkileyen faktörler, kurumsal yaklaşımlar, fiziksel gelişim,motor gelişim dönemleri, motor gelişim ile fiziksel uygunluk, algısal motor yetenekleri ve benlik kavramı ilişkisi, çocuklarda motor davranışların değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Yazar: David L. Gallahue , John C. Ozmun , Jackie D. Goodway Çevirmen: Abdurrahman Aktop , Dilara Sevimay Özer Editör: Abdurrahman Aktop , Dilara Sevimay Özer
Notlar
Psiko-Motor Gelişim Gazi kitabevi Yazar: Hakkı ÇOKNAZ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Psikomotor gelişim , motor gelişim ve gelişim ile ilgili kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Motor beceri, motor performans, motor öğrenme, motor davranış kavramlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Gelişim, öğrenme kavramlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Motor gelişim kavramlarını açıklar. |
ÖÇ05 | Duyuşsal gelişim kavramlarını açıklar |
ÖÇ06 | Bilişsel gelişim kavramlarını açıklar |
ÖÇ07 | Gelişime bağlı yaş etkisini açıklar |
ÖÇ08 | Motorsal özellikleri açıklar |
ÖÇ09 | Sağlıklı ilgili fiziksel uygunluk unsurlarını açıklar |
ÖÇ10 | Fiziksel gelişime bağlı olgunlaşma süreçlerini bilir |
ÖÇ11 | Temel hareket ögeleri arasında bağlantıyı kurabilir |
ÖÇ12 | Fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenekleri bilir |
ÖÇ13 | Algısal motor gelişime uygun hareket programları tasarlar |
ÖÇ14 | Temel hareket öğelerini bilir |
ÖÇ15 | Benlik bilincini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gelişim ile ilgili temel kavramlar | Kaynak okuma On araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Gelişim ilkeleri ve yöntemleri | Kaynak okuma On araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Gelişimi etkileyen faktörler | Kaynak okuma On araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | Büyüme ve gelişmeyi yönlendiren fizyolojik bilişsel duyuşsal kurallar | Kaynak okuma On araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
5 | Hareket kavramı-Temel hareket dönemi ve çeşitleri | Kaynak okuma On araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sporla ilişkili hareketler dönemi ve çeşitleri | Kaynak okuma On araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Psikomotor gelişim alanları | Kaynak okuma On araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Psikomotor gelişimi etkileyen faktörler | Kaynak okuma On araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Psikomotor gelişim ilkeleri (7 Madde) | Kaynak okuma On araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Fiziksel uygunluk ve motor uygunluk | Kaynak okuma On araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Algısal motor yetenekler | Kaynak okuma On araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Algısal motor gelişimin unsurları | Kaynak okuma On araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Benlik kavramı | Kaynak okuma On araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel tekrar | Kaynak okuma gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |