AB205 Psikomotor Gelişim ve Öğrenme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB205
Ad Psikomotor Gelişim ve Öğrenme
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ


Dersin Amacı

Psikomotor gelişimde temel kavramları, gelişim ve büyüme dönemleri, gelişimin modelleri, motor gelişim ve ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler, çocuklarda fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenek, benlik kavramı konusunda bilgi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Psikomotor ve motor beceriler,motor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, kavramlar, ilkeler, motor gelişimi etkileyen faktörler, kurumsal yaklaşımlar, fiziksel gelişim,motor gelişim dönemleri, motor gelişim ile fiziksel uygunluk, algısal motor yetenekleri ve benlik kavramı ilişkisi, çocuklarda motor davranışların değerlendirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Yazar: David L. Gallahue , John C. Ozmun , Jackie D. Goodway Çevirmen: Abdurrahman Aktop , Dilara Sevimay Özer Editör: Abdurrahman Aktop , Dilara Sevimay Özer

Notlar

Psiko-Motor Gelişim Gazi kitabevi Yazar: Hakkı ÇOKNAZ


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Psikomotor gelişim , motor gelişim ve gelişim ile ilgili kavramları açıklar.
ÖÇ02 Motor beceri, motor performans, motor öğrenme, motor davranış kavramlarını açıklar.
ÖÇ03 Gelişim, öğrenme kavramlarını açıklar.
ÖÇ04 Motor gelişim kavramlarını açıklar.
ÖÇ05 Duyuşsal gelişim kavramlarını açıklar
ÖÇ06 Bilişsel gelişim kavramlarını açıklar
ÖÇ07 Gelişime bağlı yaş etkisini açıklar
ÖÇ08 Motorsal özellikleri açıklar
ÖÇ09 Sağlıklı ilgili fiziksel uygunluk unsurlarını açıklar
ÖÇ10 Fiziksel gelişime bağlı olgunlaşma süreçlerini bilir
ÖÇ11 Temel hareket ögeleri arasında bağlantıyı kurabilir
ÖÇ12 Fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenekleri bilir
ÖÇ13 Algısal motor gelişime uygun hareket programları tasarlar
ÖÇ14 Temel hareket öğelerini bilir
ÖÇ15 Benlik bilincini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gelişim ile ilgili temel kavramlar Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Gelişim ilkeleri ve yöntemleri Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Gelişimi etkileyen faktörler Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
4 Büyüme ve gelişmeyi yönlendiren fizyolojik bilişsel duyuşsal kurallar Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
5 Hareket kavramı-Temel hareket dönemi ve çeşitleri Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Sporla ilişkili hareketler dönemi ve çeşitleri Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
7 Psikomotor gelişim alanları Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Psikomotor gelişimi etkileyen faktörler Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Psikomotor gelişim ilkeleri (7 Madde) Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Fiziksel uygunluk ve motor uygunluk Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Algısal motor yetenekler Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Algısal motor gelişimin unsurları Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Benlik kavramı Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel tekrar Kaynak okuma gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS