AB219 Voleybol

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB219
Ad Voleybol
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT


Dersin Amacı

Voleybol oyununun tarihini, kurallarını, teknik ve taktik yapısını öğretip, öğrencilerin voleybol becerilerini geliştirerek, bilgi sahibi olmalarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Voleybolun tarihi, kuralları, Teknikleri, taktikleri ve Oyun Sistemlerinin öğrenilip geliştirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Vurat M. Voleybol Teknik, Ankara, Bağırgan Yayınevi, 2000. Bengü M. Adam Voleybol, İstanbul, Adam Yayıncılık, 1983. Tiryaki S.E. Yeni Başlayanlar İçin Voleybol Öğretimi, Ankara, Spor Kitapevi, 1999. Korkmaz F. Teknik Taktik Voleybol, Bursa, Ekin Kitapevi, 2003. Çelenk B. Voleybol Temel Eğitimi, Ankara, Spor Yayınevi ve Kitapevi, 1999 Eralp.- Çotuk M.Y. Voleybolda Temel Beceriler, İstanbul, Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti.

Notlar

Bengü M. Adam Voleybol, İstanbul, Adam Yayıncılık, 1983. Tiryaki S.E. Yeni Başlayanlar İçin Voleybol Öğretimi, Ankara, Spor Kitapevi, 1999. Korkmaz F. Teknik Taktik Voleybol, Bursa, Ekin Kitapevi, 2003. Çelenk B. Voleybol Temel Eğitimi, Ankara, Spor Yayınevi ve Kitapevi, 1999 Eralp.- Çotuk M.Y. Voleybolda Temel Beceriler, İstanbul, Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, Voleybolun tarihçesini, oyun hakkında genel bilgiyi ve temel pozisyonları bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ02 Öğrenci, voleybol oyunundaki Parmak pas tekniği çeşitlerini ve öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ03 Öğrenci, voleybol oyunundaki Manşet pas tekniği çeşitlerini ve öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ04 Öğrenci, voleybol oyunundaki servis tekniği çeşitlerini ve öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ05 Öğrenci, voleybol oyunundaki hücum tekniği çeşitlerini ve öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ06 Öğrenci, voleybol oyunundaki blok tekniği çeşitlerini ve öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ07 Öğrenci, voleybol oyunundaki defans tekniği çeşitlerini ve öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ08 Öğrenci, voleybol oyunundaki tüm teknikleri müsabaka içerinde kullanılmasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ09 Öğrenci, voleyboldaki oyunundaki yerleşim düzenleri ve pozisyon hatalarını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ10 Öğrenci, voleyboldaki 3:3 ve basit 4:2 oyun sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlamayı bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ11 Öğrenci, voleyboldaki 4:2 oyun sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlamayı bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ12 Öğrenci, voleyboldaki 5:1 oyun sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlamayı bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ13 Öğrenci, voleyboldaki Tüm teknik ve sistemlerin müsabaka içerisinde uygulanmasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ14 Öğrenci, voleybol oyun kurallarını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve müsabaka içerisinde uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, tarihçe, dersin işleniş biçimi ve oyun hakkında genel bilgi ve temel pozisyonlar. SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Parmak pas çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma
3 Manşet pas tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
4 Servis çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
5 Hücum çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
6 Blok çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
7 Arka alan savunması çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
8 Ara Sınav SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tüm tekniklerin müsabaka içerisinde kullanılması. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
10 Voleybolda oyun sistemleri, pozisyonlar ve yapılan hatalar. Sistemlere giriş. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
11 3:3 ve Basit 4:2 siteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
12 4:2 Sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
13 5:1 sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
14 Tüm teknik ve sistemlerin müsabaka içerisinde kullanılması. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
15 Voleybol kuralları SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS