Genel Bilgi
Kod | AB219 |
Ad | Voleybol |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET VURAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Voleybol oyununun tarihini, kurallarını, teknik ve taktik yapısını öğretip, öğrencilerin voleybol becerilerini geliştirerek, bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği
Voleybolun tarihi, kuralları, Teknikleri, taktikleri ve Oyun Sistemlerinin öğrenilip geliştirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Vurat M. Voleybol Teknik, Ankara, Bağırgan Yayınevi, 2000. Bengü M. Adam Voleybol, İstanbul, Adam Yayıncılık, 1983. Tiryaki S.E. Yeni Başlayanlar İçin Voleybol Öğretimi, Ankara, Spor Kitapevi, 1999. Korkmaz F. Teknik Taktik Voleybol, Bursa, Ekin Kitapevi, 2003. Çelenk B. Voleybol Temel Eğitimi, Ankara, Spor Yayınevi ve Kitapevi, 1999 Eralp.- Çotuk M.Y. Voleybolda Temel Beceriler, İstanbul, Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti.
Notlar
Bengü M. Adam Voleybol, İstanbul, Adam Yayıncılık, 1983. Tiryaki S.E. Yeni Başlayanlar İçin Voleybol Öğretimi, Ankara, Spor Kitapevi, 1999. Korkmaz F. Teknik Taktik Voleybol, Bursa, Ekin Kitapevi, 2003. Çelenk B. Voleybol Temel Eğitimi, Ankara, Spor Yayınevi ve Kitapevi, 1999 Eralp.- Çotuk M.Y. Voleybolda Temel Beceriler, İstanbul, Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, Voleybolun tarihçesini, oyun hakkında genel bilgiyi ve temel pozisyonları bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ02 | Öğrenci, voleybol oyunundaki Parmak pas tekniği çeşitlerini ve öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ03 | Öğrenci, voleybol oyunundaki Manşet pas tekniği çeşitlerini ve öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ04 | Öğrenci, voleybol oyunundaki servis tekniği çeşitlerini ve öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ05 | Öğrenci, voleybol oyunundaki hücum tekniği çeşitlerini ve öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ06 | Öğrenci, voleybol oyunundaki blok tekniği çeşitlerini ve öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ07 | Öğrenci, voleybol oyunundaki defans tekniği çeşitlerini ve öğretimini, pekiştirilmesini ve oyuna uyarlamasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ08 | Öğrenci, voleybol oyunundaki tüm teknikleri müsabaka içerinde kullanılmasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ09 | Öğrenci, voleyboldaki oyunundaki yerleşim düzenleri ve pozisyon hatalarını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ10 | Öğrenci, voleyboldaki 3:3 ve basit 4:2 oyun sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlamayı bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ11 | Öğrenci, voleyboldaki 4:2 oyun sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlamayı bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ12 | Öğrenci, voleyboldaki 5:1 oyun sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlamayı bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ13 | Öğrenci, voleyboldaki Tüm teknik ve sistemlerin müsabaka içerisinde uygulanmasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ14 | Öğrenci, voleybol oyun kurallarını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve müsabaka içerisinde uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, tarihçe, dersin işleniş biçimi ve oyun hakkında genel bilgi ve temel pozisyonlar. | SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Parmak pas çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma |
3 | Manşet pas tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
4 | Servis çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
5 | Hücum çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
6 | Blok çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
7 | Arka alan savunması çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tüm tekniklerin müsabaka içerisinde kullanılması. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
10 | Voleybolda oyun sistemleri, pozisyonlar ve yapılan hatalar. Sistemlere giriş. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
11 | 3:3 ve Basit 4:2 siteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
12 | 4:2 Sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
13 | 5:1 sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
14 | Tüm teknik ve sistemlerin müsabaka içerisinde kullanılması. | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
15 | Voleybol kuralları | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |