AB212 Hentbol

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB212
Ad Hentbol
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Hentbol Oyununun Kuralları, Isınma, Eğitsel Oyunların Öğrenilmesi ve Teknik ve Taktik Becerilerinin Kazanılması

Dersin İçeriği

Hentbol Oyun Kuralları, Isınma, Eğitsel Oyunlar, Teknik-Taktik Beceriler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sevim Yaşar,Hentbol Teknik ve Taktik, Ankara 2002 Çeliksoy Mehmet Ali, Melih N.Salman, Hentbolu Temelleri, Sayda 2017

Notlar

Hentbol Antrenör Eğitim Modüleri (7 Kitaplık Seti) Türkiye Hentbol Federasyonu Yayınları Ankara 2018


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hentbol oyunun kuralları, ısınma, eğitsel değeri, tarihi, dünyada ve Türkiye'deki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Bireysel hücum teknik becerileri uygulayıp anlatabilir.
ÖÇ03 Bireysel savunma teknik becerileri uygulatıp anlatabilir.
ÖÇ04 Grup hücum taktiğini uygulatabilir.
ÖÇ05 Grup savunma taktiğini uygulatabilir.
ÖÇ06 Kaleci teknik ve taktiğini öğretebilir.
ÖÇ07 Hücumda takım taktiğini uygulayıp anlatabilir.
ÖÇ08 Savunmada takım taktiğini uygulayıp anlatabilir.
ÖÇ09 Sayısal eşitlikte savunma-hücum uygulatabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hentbolun Tarihi Gelişimi, Oyun Kuralları Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Hentbola Özgü Isınma, Hentbola Özgü Eğitsel Oyunlar Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Bireysel Hücum Teknikleri: (Top Tutma, Topla Bütünleşme, Pas Çeşitleri) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Bireysel Hücum Teknikleri: (Top Sürme, Aldatmalar) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Bireysel Hücum Teknikleri: (Kale Atışları) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Bireysel Savunma Teknikleri: (Temel Duruş, Kaymalar, Faul, Blok, Top Çalma) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Kaleci Teknik ve Taktikleri Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Vize sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Grup Hücum Taktikleri: (Piston Hareketi, Düz Dalma, Çapraz Geçiş, Perdeleme Yuvarlanma) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Grup Savunma Taktikleri: (Öne Çıkma/Emniyete Alma, Eş Değiştirme/Eş Aktarma, Çoklu Blok) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Hücum Setleri (Adama Adama Savunmaya Karşı, Kapalı ve Açık Savunmaya karşı) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Yerleşik Savunma Sistemleri (Adam adama savunma, Alan Savunması, Kombine Savunma) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Hızlı Hücum Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Sayısal Eşitlikte Savunma-Hücum Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Genel Tekrar Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Finalsıanvı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 04:45