Genel Bilgi
Kod | AB212 |
Ad | Hentbol |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hentbol Oyununun Kuralları, Isınma, Eğitsel Oyunların Öğrenilmesi ve Teknik ve Taktik Becerilerinin Kazanılması
Dersin İçeriği
Hentbol Oyun Kuralları, Isınma, Eğitsel Oyunlar, Teknik-Taktik Beceriler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sevim Yaşar,Hentbol Teknik ve Taktik, Ankara 2002 Çeliksoy Mehmet Ali, Melih N.Salman, Hentbolu Temelleri, Sayda 2017
Notlar
Hentbol Antrenör Eğitim Modüleri (7 Kitaplık Seti) Türkiye Hentbol Federasyonu Yayınları Ankara 2018
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hentbol oyunun kuralları, ısınma, eğitsel değeri, tarihi, dünyada ve Türkiye'deki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Bireysel hücum teknik becerileri uygulayıp anlatabilir. |
ÖÇ03 | Bireysel savunma teknik becerileri uygulatıp anlatabilir. |
ÖÇ04 | Grup hücum taktiğini uygulatabilir. |
ÖÇ05 | Grup savunma taktiğini uygulatabilir. |
ÖÇ06 | Kaleci teknik ve taktiğini öğretebilir. |
ÖÇ07 | Hücumda takım taktiğini uygulayıp anlatabilir. |
ÖÇ08 | Savunmada takım taktiğini uygulayıp anlatabilir. |
ÖÇ09 | Sayısal eşitlikte savunma-hücum uygulatabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hentbolun Tarihi Gelişimi, Oyun Kuralları | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Hentbola Özgü Isınma, Hentbola Özgü Eğitsel Oyunlar | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Bireysel Hücum Teknikleri: (Top Tutma, Topla Bütünleşme, Pas Çeşitleri) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Bireysel Hücum Teknikleri: (Top Sürme, Aldatmalar) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Bireysel Hücum Teknikleri: (Kale Atışları) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Bireysel Savunma Teknikleri: (Temel Duruş, Kaymalar, Faul, Blok, Top Çalma) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kaleci Teknik ve Taktikleri | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Vize sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Grup Hücum Taktikleri: (Piston Hareketi, Düz Dalma, Çapraz Geçiş, Perdeleme Yuvarlanma) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Grup Savunma Taktikleri: (Öne Çıkma/Emniyete Alma, Eş Değiştirme/Eş Aktarma, Çoklu Blok) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Hücum Setleri (Adama Adama Savunmaya Karşı, Kapalı ve Açık Savunmaya karşı) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Yerleşik Savunma Sistemleri (Adam adama savunma, Alan Savunması, Kombine Savunma) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Hızlı Hücum | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Sayısal Eşitlikte Savunma-Hücum | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Tekrar | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finalsıanvı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |