AB216 Tenis

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB216
Ad Tenis
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT


Dersin Amacı

TENİS OYUNUNUN TARİHİNİ, KURALLARINI, TEKNİK VE TAKTİK YAPISINI ÖĞRETİP, ÖĞRENCİLERİN TENİS BECERİLERİNİ GELİŞTİREREK, BİLGİ SAHİBİ OLMALARINI SAĞLAMAK.

Dersin İçeriği

TENİSİN TARİHİ, TANIMI, SAHA VE MALZEME BİLGİSİ, RAKET TUTUŞLARI VE OYUNDAKİ TEMEL DURUŞLAR, FOREHAND, BACKHAND, SERVİS, SERVİS KARŞILAMA, VOLE VE SMAÇ VURUŞ TEKNİKLERİ, TEKLER VE ÇİFTLER OYUN STRATEJİLERİ, TENİS KURALLARI,

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005

Notlar

1- Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 2- TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 3- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 4- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 5- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 6- Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. 7- Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 8- Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık ltd.Şti.1998 9- Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2000


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 ÖĞRENCİ, TENİSİN TARİHİ, TANIMI, SAHA VE MALZEME BİLGİSİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR.
ÖÇ02 ÖĞRENCİ, TENİS OYUNUNDAKİ TEMEL DURUŞLARI VE RAKET TUTUŞ BİÇİMLERİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLEN AÇIKLAR VE UYGULAR.
ÖÇ03 ÖĞRENCİ TENİS OYUNUNDAKİ FOREHAND VURUŞ TEKNİĞİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR.
ÖÇ04 ÖĞRENCİ TENİS OYUNUNDAKİ FOREHAND VURUŞ TEKNİĞİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR.
ÖÇ05 ÖĞRENCİ TENİS OYUNUNDAKİ BACKHAND VURUŞ TEKNİĞİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR.
ÖÇ06 ÖĞRENCİ TENİS OYUNUNDAKİ BACKHAND VURUŞ TEKNİĞİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR.
ÖÇ07 ÖĞRENCİ, TENİS OYUNUNDAKİ SERVİS ATIŞ TEKNİĞİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR.
ÖÇ08 ÖĞRENCİ, TENİS OYUNUNDAKİ SERVİS ATIŞ TEKNİĞİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR.
ÖÇ09 ÖĞRENCİ, TENİS OYUNUNDAKİ SERVİS KARŞILAMA TEKNİĞİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR.
ÖÇ10 ÖĞRENCİ, TENİS OYUNUNDAKİ SERVİS KARŞILAMA SONRASI OYUNDA KALMAYI BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR.
ÖÇ11 ÖĞRENCİ, TENİS OYUNUNDA VOLE VURUŞ TEKNİĞİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR.
ÖÇ12 ÖĞRENCİ, TENİS OYUNUNDAKİ SMAÇ VURUŞ TEKNİĞİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR.
ÖÇ13 ÖĞRENCİ, TENİS OYUNUNDAKİ TEKLER VE ÇİFTLER OYUN STRATEJİLERİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR.
ÖÇ14 ÖĞRENCİ, TENİS OYUN KURALLARINI BİLİR KENDİ İFADESİ İLE ANLATIR VE UYGULAR.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 TENİSİN TARİHİ, TANIMI, SAHA VE MALZEME BİLGİSİ, SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 RAKET TUTUŞLARI VE TENİS OYUNUNDAKİ TEMEL DURUŞLAR, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 FOREHAND VURUŞ TEKNİKLERİ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma
4 FOREHAND VURUŞ TEKNİKLERİ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma
5 BACKHAND VURUŞ TEKNİKLERİ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma
6 BACKHAND VURUŞ TEKNİKLERİ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma
7 SERVİS ATIŞ TEKNİKLERİ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 SERVİS ATIŞ TEKNİKLERİ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 SERVİS KARŞILAMA TEKNİKLERİ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma
11 SERVİS KARŞILAMA SONRASI OYUNUN DEVAMI, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma
12 VOLE VURUŞ TEKNİKLERİ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma
13 SMAÇ VURUŞ TEKNİKLERİ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma
14 TEKLER VE ÇİFTLER OYUN STRATEJİLERİ, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma
15 TENİS KURALLARI, SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS