Genel Bilgi
Kod | AB216 |
Ad | Tenis |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET VURAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
TENİS OYUNUNUN TARİHİNİ, KURALLARINI, TEKNİK VE TAKTİK YAPISINI ÖĞRETİP, ÖĞRENCİLERİN TENİS BECERİLERİNİ GELİŞTİREREK, BİLGİ SAHİBİ OLMALARINI SAĞLAMAK.
Dersin İçeriği
TENİSİN TARİHİ, TANIMI, SAHA VE MALZEME BİLGİSİ, RAKET TUTUŞLARI VE OYUNDAKİ TEMEL DURUŞLAR, FOREHAND, BACKHAND, SERVİS, SERVİS KARŞILAMA, VOLE VE SMAÇ VURUŞ TEKNİKLERİ, TEKLER VE ÇİFTLER OYUN STRATEJİLERİ, TENİS KURALLARI,
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005
Notlar
1- Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 2- TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 3- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 4- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 5- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 6- Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. 7- Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 8- Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık ltd.Şti.1998 9- Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2000
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | ÖĞRENCİ, TENİSİN TARİHİ, TANIMI, SAHA VE MALZEME BİLGİSİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR. |
ÖÇ02 | ÖĞRENCİ, TENİS OYUNUNDAKİ TEMEL DURUŞLARI VE RAKET TUTUŞ BİÇİMLERİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLEN AÇIKLAR VE UYGULAR. |
ÖÇ03 | ÖĞRENCİ TENİS OYUNUNDAKİ FOREHAND VURUŞ TEKNİĞİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR. |
ÖÇ04 | ÖĞRENCİ TENİS OYUNUNDAKİ FOREHAND VURUŞ TEKNİĞİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR. |
ÖÇ05 | ÖĞRENCİ TENİS OYUNUNDAKİ BACKHAND VURUŞ TEKNİĞİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR. |
ÖÇ06 | ÖĞRENCİ TENİS OYUNUNDAKİ BACKHAND VURUŞ TEKNİĞİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR. |
ÖÇ07 | ÖĞRENCİ, TENİS OYUNUNDAKİ SERVİS ATIŞ TEKNİĞİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR. |
ÖÇ08 | ÖĞRENCİ, TENİS OYUNUNDAKİ SERVİS ATIŞ TEKNİĞİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR. |
ÖÇ09 | ÖĞRENCİ, TENİS OYUNUNDAKİ SERVİS KARŞILAMA TEKNİĞİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR. |
ÖÇ10 | ÖĞRENCİ, TENİS OYUNUNDAKİ SERVİS KARŞILAMA SONRASI OYUNDA KALMAYI BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR. |
ÖÇ11 | ÖĞRENCİ, TENİS OYUNUNDA VOLE VURUŞ TEKNİĞİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR. |
ÖÇ12 | ÖĞRENCİ, TENİS OYUNUNDAKİ SMAÇ VURUŞ TEKNİĞİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR. |
ÖÇ13 | ÖĞRENCİ, TENİS OYUNUNDAKİ TEKLER VE ÇİFTLER OYUN STRATEJİLERİNİ BİLİR, KENDİ İFADESİ İLE AÇIKLAR VE UYGULAR. |
ÖÇ14 | ÖĞRENCİ, TENİS OYUN KURALLARINI BİLİR KENDİ İFADESİ İLE ANLATIR VE UYGULAR. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | TENİSİN TARİHİ, TANIMI, SAHA VE MALZEME BİLGİSİ, | SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | RAKET TUTUŞLARI VE TENİS OYUNUNDAKİ TEMEL DURUŞLAR, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | FOREHAND VURUŞ TEKNİKLERİ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma |
4 | FOREHAND VURUŞ TEKNİKLERİ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma |
5 | BACKHAND VURUŞ TEKNİKLERİ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma |
6 | BACKHAND VURUŞ TEKNİKLERİ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma |
7 | SERVİS ATIŞ TEKNİKLERİ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | SERVİS ATIŞ TEKNİKLERİ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | SERVİS KARŞILAMA TEKNİKLERİ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma |
11 | SERVİS KARŞILAMA SONRASI OYUNUN DEVAMI, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma |
12 | VOLE VURUŞ TEKNİKLERİ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma |
13 | SMAÇ VURUŞ TEKNİKLERİ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma |
14 | TEKLER VE ÇİFTLER OYUN STRATEJİLERİ, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma |
15 | TENİS KURALLARI, | SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |