AB218 Basketbol

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB218
Ad Basketbol
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERCAN YELDAN


Dersin Amacı

Basketbol oyunun temel teknik hareketlerinin öğrenciye aşamalı olarak doğru olarak öğretilmesi .öğrencinin Meslek hayatında bu kazandığı becerileri öğretebilmesi

Dersin İçeriği

Basketbol temel teknik hareketlerinin çeşitli diriller ile öğrencilere kazandırılması ve bu hareketlerin mesleki yaşamında doğru olarak öğrenip öğretebilmesi kazanması

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

CENGİZ ŞEN BASKETBOL EL KİTABI

Notlar

GSGM BASKETBOL FEDERASYONU EL KİTABI


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1) Basketbol oyun temel teknik kurallarının guruplar halinde tam sahada ve yarı sahada uygulatılması ve doğru temel hareketlerin öğrencilere gösterilerek ileri ki antrenörlük yaşamlarında kullanılması
ÖÇ02 2) Basketbol oyun temel teknik kurallarının guruplar halinde tam sahada ve yarı sahada uygulatılması ve doğru temel hareketlerin öğrencilere gösterilerek ileri ki antrenörlük yaşamlarında kullanılması
ÖÇ03 3) Adam adama temel savunma kurallarının temel doğrularının gösterilmesi ve uygulatılması ile öğrencin konuyu anlaması için bir çok diril ile gösterilmesi
ÖÇ04 4) Adam adama temel savunma kurallarının Tam sahada temel doğrularının gösterilmesi ve uygulatılması ile öğrencin konuyu anlaması için bir çok diril ile gösterilmesi
ÖÇ05 5) Adam adama temel savunma kurallarının Tam sahada temel doğrularının gösterilmesi ve uygulatılması ile öğrencin konuyu anlaması için bir çok diril ile gösterilmesi
ÖÇ06 6) Adam adama temel savunma kurallarının Yarı sahada temel doğrularının gösterilmesi ve uygulatılması ile öğrencin konuyu anlaması için bir çok diril ile gösterilmesi
ÖÇ07 7) alan savunmalarının kuvvetli ve zayıf yönlerinin dirller ile gösterilmesi uygulatılması ile öğrencilere konun anlaması için diriller gösterilmesi
ÖÇ08 8) alan savunmalarının kuvvetli ve zayıf yönlerinin dirller ile gösterilmesi uygulatılması ile öğrencilere konun anlaması için diriller gösterilmesi
ÖÇ09 9) 2-1-2,1-2-2 ,1-3-1 alan savunmaları kuvvetli ve zayıf yönlerinin dirller ile gösterilmesi uygulatılması ile öğrencilere konun anlaması için diriller gösterilmesi
ÖÇ10 10) 2-1-2,1-2-2 ,1-3-1 alan savunmaları kuvvetli ve zayıf yönlerinin dirller ile gösterilmesi uygulatılması ile öğrencilere konun anlaması için diriller gösterilmesi
ÖÇ11 11) 3-2,2-3,1-2-1-1 alan savunmaları kuvvetli ve zayıf yönlerinin dirller ile gösterilmesi uygulatılması ile öğrencilere konun anlaması için diriller gösterilmesi
ÖÇ12 12) 3-2,2-3,1-2-1-1 alan savunmaları kuvvetli ve zayıf yönlerinin dirller ile gösterilmesi uygulatılması ile öğrencilere konun anlaması için diriller gösterilmesi
ÖÇ13 13) Eşleşmeli alan savunması(match-up) savunmasının temel kurallarının uygulatılması ve diriller ile gösterilmesi zayıf ve kuvvetli yönlerin uygulamalı olarak gösterilmesi
ÖÇ14 14) Adam adama savunmada yardım nasıl yapıllır toplu ve topsuz taraftaki yardımların diriller ile uygulamalı gösterilmesi
ÖÇ15 15) Genel tekrar ve sınav


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 2x2 Oyunlar giveand go,back door,perdeleme ve devrilme anlatım uygulama Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama
2 3x3 Oyunlar Ters perdeleme,çapraz geçiş,örme,post üzeri geçiş anlatım uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
3 Adam adama savunma temel ilkeleri ve kuralları toplu topsuz taraf anlatım uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Tam saha adam adama savunma,yarı saha adam adama savunma ilkeleri anlatım uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Tam saha adam adama savunma,yarı saha adam adama savunma ilkeleri anlatım uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Adam adama savunma gömülü ,baskılı ve değişmeli Adam adama savunma oyuncuların görevleri anlatım uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Alan savunmaları temel ilkeleri ve oyuncuların görevleri anlatım uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 2-1-2,1-2-2 ,1-3-1 alan savunmaları zayıf ve kuvvetli yönler anlatım uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 3-2,2-3,1-2-1-1 alan savunmaları zayıf ve kuvvetli yönleri anlatım uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 3-2,2-3,1-2-1-1 alan savunmaları zayıf ve kuvvetli yönleri anlatım uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Eşleşmeli alan savunması(match-up) savunma basit anlatım uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Eşleşmeli alan savunması(match-up) savunma basit anlatım uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Adam adama savunmada yardım kurallalrı duruş şekillerei anlatım uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Adam adama savunmada yardım kurallalrı duruş şekilleri anlatım uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS