Genel Bilgi
Kod | AB226 |
Ad | Spor Tarihi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dünya'da ve Türkiye'de sporun tarihsel gelişimini antik ve modern olimpiyat oyunları ile ilgili bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Doğal örgütlenmeden örgütlü spora geçişin maddi-teknik temelleri, sporun kullanım biçimleri, eski uygarlıklarda spor, Türkiye'de sporun tarihisel gelişimi, Antik ve Modern Olimpiyatlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Olimpiyadlar (DerleyenÇ: Cüneyt E. KORYÜREK)
Notlar
Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi (www.olimpiyatkomitesi.org.tr)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Spor kavramını tanımlar |
ÖÇ02 | Spor olgusunun doğuşunu açıklar |
ÖÇ03 | Sporun tarihsel süreç içinde kullanım biçimlerini açıklar |
ÖÇ04 | Asya uygarlıklarındaki sporları açıklar |
ÖÇ05 | Akdeniz Uygarlıklarındaki sporları açıklar |
ÖÇ06 | Ülkemizde sporun gelişimini açıklar |
ÖÇ07 | Antik Olimpiyat Oyunlarının doğuşunu ve sürecini açıklar |
ÖÇ08 | Modern Olimpiyat Oyunlarının doğuşunu açıklar |
ÖÇ09 | Modern olimpiyat oyunlarının olaylarını ve tarihlerini açıklar |
ÖÇ10 | Modern olimpiyat oyunları (1896-2016) açıklanır |
ÖÇ11 | Türkiye de sporun gelişim açıklanır. |
ÖÇ12 | Genel tartışma ve değerlendirme yapılır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarihsel süreçte sporun tanımlanması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Spor olgusunun doğuşu | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
3 | Doğal örgütlenmeden örgütlü spora geçişin maddi- teknik temelleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Sporun kullanım biçimleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
5 | Asya ve Anadolu uygarlıklarında spor | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
6 | Akdeniz uygarlıklarında spor | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Antik olimpiyat oyunları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Modern olimpiyat oyunları (1896-1924) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Modern olimpiyat oyunları (1928-1960) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Modern olimpiyat oyunları (1964-1980) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Modern olimpiyat oyunları (1984-2016) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Türkiye'de sporun gelişimi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Genel tartışma ve değerlendirme | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Değerlendirme | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |