AB226 Spor Tarihi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB226
Ad Spor Tarihi
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN


Dersin Amacı

Dünya'da ve Türkiye'de sporun tarihsel gelişimini antik ve modern olimpiyat oyunları ile ilgili bilgileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Doğal örgütlenmeden örgütlü spora geçişin maddi-teknik temelleri, sporun kullanım biçimleri, eski uygarlıklarda spor, Türkiye'de sporun tarihisel gelişimi, Antik ve Modern Olimpiyatlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Olimpiyadlar (DerleyenÇ: Cüneyt E. KORYÜREK)

Notlar

Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi (www.olimpiyatkomitesi.org.tr)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Spor kavramını tanımlar
ÖÇ02 Spor olgusunun doğuşunu açıklar
ÖÇ03 Sporun tarihsel süreç içinde kullanım biçimlerini açıklar
ÖÇ04 Asya uygarlıklarındaki sporları açıklar
ÖÇ05 Akdeniz Uygarlıklarındaki sporları açıklar
ÖÇ06 Ülkemizde sporun gelişimini açıklar
ÖÇ07 Antik Olimpiyat Oyunlarının doğuşunu ve sürecini açıklar
ÖÇ08 Modern Olimpiyat Oyunlarının doğuşunu açıklar
ÖÇ09 Modern olimpiyat oyunlarının olaylarını ve tarihlerini açıklar
ÖÇ10 Modern olimpiyat oyunları (1896-2016) açıklanır
ÖÇ11 Türkiye de sporun gelişim açıklanır.
ÖÇ12 Genel tartışma ve değerlendirme yapılır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarihsel süreçte sporun tanımlanması Kaynak okuma  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Spor olgusunun doğuşu Kaynak okuma  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
3 Doğal örgütlenmeden örgütlü spora geçişin maddi- teknik temelleri Kaynak okuma  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
4 Sporun kullanım biçimleri Kaynak okuma  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
5 Asya ve Anadolu uygarlıklarında spor Kaynak okuma  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
6 Akdeniz uygarlıklarında spor Kaynak okuma  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
7 Antik olimpiyat oyunları Kaynak okuma  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Modern olimpiyat oyunları (1896-1924) Kaynak okuma  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
10 Modern olimpiyat oyunları (1928-1960) Kaynak okuma  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
11 Modern olimpiyat oyunları (1964-1980) Kaynak okuma  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
12 Modern olimpiyat oyunları (1984-2016) Kaynak okuma  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
13 Türkiye'de sporun gelişimi Kaynak okuma  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
14 Genel tartışma ve değerlendirme Kaynak okuma  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
15 Değerlendirme Kaynak okuma  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS