Genel Bilgi
Kod | AY481 |
Ad | Spor Biyomekaniği II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
BİYOMEKANİK KAVRAMLAR İLE SPORTİF HAREKETLERİN İLİŞKİSİNİ KURABİLME, SPORDA KULLANILAN HAREKETLERİN MEKANİK AÇIDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİNİ YAPABİLME BECERİSİ KAZANMA
Dersin İçeriği
SPORDA KULLANILAN HAREKETLERİN MEKANİK AÇIDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ İÇİN GEREKLİ KAVRAMLAR YOL, HIZ, SÜRAT, İÇ VE DIŞ KUVVETLER VE BU KAVRAMLARIN SPORTİF PERFORMANSA ETKİLERİ
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
SPOR BİYOMEKANİĞİ SERAP İNAL
Notlar
SPOR BİYOMEKANİĞİ SERAP İNAL
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | TEMEL SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI |
ÖÇ02 | OYUNSAL SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI |
ÖÇ03 | BASKETBOL SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI |
ÖÇ04 | VOLEYBOL SPOR BRANŞINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI |
ÖÇ05 | HENTBOL SPOR BRANŞINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI |
ÖÇ06 | FUTBOL SPOR BRANŞINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI |
ÖÇ07 | SU SPORLARI SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI |
ÖÇ08 | CİMNASTİK SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI |
ÖÇ09 | ATLETİZM SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI |
ÖÇ10 | GÜREŞ SPOR BRANŞINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI |
ÖÇ11 | MASA TENİSİ SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI |
ÖÇ12 | KORT TENİS SPOR BRANŞINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI |
ÖÇ13 | KANO - KÜREK SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI |
ÖÇ14 | DÖVÜŞ SPORLARI BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI |
ÖÇ15 | GENEL TEKRAR |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI | The textbook and the relevant topics in suggested sources | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI | The textbook and the relevant topics in suggested sources | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI | The textbook and the relevant topics in suggested sources | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI | The textbook and the relevant topics in suggested sources | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI | The textbook and the relevant topics in suggested sources | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI | The textbook and the relevant topics in suggested sources | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI | The textbook and the relevant topics in suggested sources | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | The textbook and the relevant topics in suggested sources | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI | The textbook and the relevant topics in suggested sources | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI | The textbook and the relevant topics in suggested sources | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI | The textbook and the relevant topics in suggested sources | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI | The textbook and the relevant topics in suggested sources | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI | The textbook and the relevant topics in suggested sources | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI | The textbook and the relevant topics in suggested sources | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | SPOR BRANŞLARINA ÖZEL TEKNİKLERİNİN / HAREKETLERİN BİYOMEKANİK AÇIDAN AÇIKLANMASI | The textbook and the relevant topics in suggested sources | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | The textbook and the relevant topics in suggested sources | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | The textbook and the relevant topics in suggested sources | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |