AE415 Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Basketbol)

7 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AE415
Ad Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Basketbol)
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERCAN YELDAN


Dersin Amacı

Dersin Amacı : BASKETBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ DÜZENLEYEBİLECEK BİLGİ VE BECERİLERİ KAZANM

Dersin İçeriği

ANTRENMAN KAVRAMINI VE TEMEL İLKELERİNİ AÇIKLAYABİLME BASKETBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ BELİRLEYEBİLME ANTRENMAN VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KURABİLME BASKETBOL ANTRENMANLARINDA YÜKLENME VE DİNLENME İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEBİLME ALT PARÇALAR VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ TANIMLAYABİLME ANTRENMAN KAVRAMINI VE TEMEL İLKELERİNİ AÇIKLAYABİLME BASKETBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ BELİRLEYEBİLME ANTRENMAN VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KURABİLME BASKETBOL ANTRENMANLARINDA YÜKLENME VE DİNLENME İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEBİLME

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ02 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
ÖÇ03 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar
ÖÇ04 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar
ÖÇ05 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
ÖÇ06 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
ÖÇ07 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir
ÖÇ08 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
ÖÇ09 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar
ÖÇ10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
ÖÇ11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır.
ÖÇ12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
ÖÇ13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar
ÖÇ14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar
ÖÇ15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
2 PERFORMANS-ANTRENÖR İLİŞKİLERİ ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
3 ANTRENÖR-SPORCU İLİŞKİLERİ VE PERFORMANS ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
4 BASKETBOLDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
5 BASKETBOLDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ VE ANTRENMAN ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
6 ANTRENMANIN TEMEL İLKELERİ ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
7 ANTRENMANIN PARÇALARI KAPSAM-ŞİDDET-SIKLIK ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
8 Ara Sınav ARA SINAV
9 ANTRENMANIN PARÇALARI YOĞUNLUK-SÜRE İLİŞKİLERİ ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
10 ANTRENMAN YÜKLENME VE DİNLENME İLİŞKİLERİ ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
11 ANTRENMAN YÜKLENME VE DİNLENME İLİŞKİLERİ ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
12 ANTRENMAN YÜKLENME-DİNLENME İLİŞKİLERİ VE ADAPTASYON ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
13 YÜKLENME-DİNLENME-ADAPTASYON İLİŞKİLERİ VE PERFORMANS ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
14 GENEL TEKRAR VE DEĞERLENDİRME ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
15 GENEL TEKRAR VE DEĞERLENDİRME ISINMA ANLATMA, UYGULAMA, PROJE VE SUNUM
16 Yarıyıl Sonu Sınavları YARI YIL SONU SINAVI
17 Yarıyıl Sonu Sınavları YARI YIL SONU SINAVI


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 9 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 173
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,92
AKTS 7 AKTS