AE456 Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Hentbol)

9 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AE456
Ad Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Hentbol)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 9 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Antrenörlük Eğitimi Bölümü öğrencilerinin meslek yaşamlarında takım hazırlama konusunda ve performansa yönelik hedeflere ulaşmada gerekli bilgileri ve donanımı vermek.

Dersin İçeriği

Dönem antrenmanları (hazırlık-müsabaka) Dönem antrenmanları ve özellikleri Temel eğitim dönemi antrenmanları Gelişim dönemi antrenmanları Gelişim dönemi antrenmanları Performans dönemi antrenmanları Performans dönemi antrenmanları Spor dalına özgü yetenek seçimi Yetenek seçiminde kriter çalışmaları Örnek antrenman dirilleri Örnek antrenman dirilleri Örnek antrenman dirilleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Açıkada Caner, Antrenman Bilimi, Kuram 2018 Muratlı Sedat, Sporda Kuvvet Antrenmanı, 2019 Prof. Dr. Yaşar Sevim NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK 2006

Notlar

Hentbol Antrenör Eğitim Modüleri (7 Kitaplık Seti) Türkiye Hentbol Federasyonu Yayınları Ankara 2018


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ02 Öğrenci, spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır. Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar
ÖÇ03 Öğrenci, spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar. Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
ÖÇ04 Öğrenci, mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
ÖÇ05 Öğrenci, etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir
ÖÇ06 Öğrenci, çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.. Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar
ÖÇ07 Öğrenci, sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler. Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır.
ÖÇ08 Öğrenci, mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI KAYNAK KİTAPLARIN SUNUMU Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 HENTBOL VE DAYANIKLILIK İLİŞKİLERİ Anlatım, uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 DAYANIKLILIĞIN BELİRLENMESİ Anlatım, uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 SAHA VE SALON UYGULAMALARI 1 Anlatım, uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 HENTBOLDA DAYANIKLILIĞIN GELİŞTİRİLMESİ Anlatım, uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 SAHA VE SALON UYGULAMALARI 2 Anlatım, uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 HENTBOL VE HAREKETLİLİK Anlatım, uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav ARA SINAV Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
9 SAHA UYGULAMALARI 3 Anlatım, uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 BECERİ VE KOORDİNASYON Anlatım, uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 SALON UYGULAMALARI 4 Anlatım, uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 HENTBOLDA İSTASYON ÇALIŞMALARI Anlatım, uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 SAHA VE SALON UYGULAMALARI 5 Anlatım, uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 HENTBOLDA ESNEKLİK Anlatım, uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 GENEL TEKRAR VE DEĞERLENDİRME Anlatım, uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları YARIYIL SONU SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları YARIYIL SONU SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 24 24
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü (Saat) 219
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,76
AKTS 9 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:10