Genel Bilgi
Kod | AE456 |
Ad | Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Hentbol) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 9 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenörlük Eğitimi Bölümü öğrencilerinin meslek yaşamlarında takım hazırlama konusunda ve performansa yönelik hedeflere ulaşmada gerekli bilgileri ve donanımı vermek.
Dersin İçeriği
Dönem antrenmanları (hazırlık-müsabaka) Dönem antrenmanları ve özellikleri Temel eğitim dönemi antrenmanları Gelişim dönemi antrenmanları Gelişim dönemi antrenmanları Performans dönemi antrenmanları Performans dönemi antrenmanları Spor dalına özgü yetenek seçimi Yetenek seçiminde kriter çalışmaları Örnek antrenman dirilleri Örnek antrenman dirilleri Örnek antrenman dirilleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Açıkada Caner, Antrenman Bilimi, Kuram 2018 Muratlı Sedat, Sporda Kuvvet Antrenmanı, 2019 Prof. Dr. Yaşar Sevim NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK 2006
Notlar
Hentbol Antrenör Eğitim Modüleri (7 Kitaplık Seti) Türkiye Hentbol Federasyonu Yayınları Ankara 2018
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ02 | Öğrenci, spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır. Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
ÖÇ03 | Öğrenci, spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar. Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
ÖÇ04 | Öğrenci, mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
ÖÇ05 | Öğrenci, etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
ÖÇ06 | Öğrenci, çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.. Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
ÖÇ07 | Öğrenci, sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler. Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
ÖÇ08 | Öğrenci, mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI | KAYNAK KİTAPLARIN SUNUMU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | HENTBOL VE DAYANIKLILIK İLİŞKİLERİ | Anlatım, uygulama için ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | DAYANIKLILIĞIN BELİRLENMESİ | Anlatım, uygulama için ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | SAHA VE SALON UYGULAMALARI 1 | Anlatım, uygulama için ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | HENTBOLDA DAYANIKLILIĞIN GELİŞTİRİLMESİ | Anlatım, uygulama için ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | SAHA VE SALON UYGULAMALARI 2 | Anlatım, uygulama için ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | HENTBOL VE HAREKETLİLİK | Anlatım, uygulama için ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | ARA SINAV | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
9 | SAHA UYGULAMALARI 3 | Anlatım, uygulama için ısınma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | BECERİ VE KOORDİNASYON | Anlatım, uygulama için ısınma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | SALON UYGULAMALARI 4 | Anlatım, uygulama için ısınma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | HENTBOLDA İSTASYON ÇALIŞMALARI | Anlatım, uygulama için ısınma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | SAHA VE SALON UYGULAMALARI 5 | Anlatım, uygulama için ısınma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | HENTBOLDA ESNEKLİK | Anlatım, uygulama için ısınma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | GENEL TEKRAR VE DEĞERLENDİRME | Anlatım, uygulama için ısınma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | YARIYIL SONU SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | YARIYIL SONU SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 24 | 24 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 219 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,76 | ||
AKTS | 9 AKTS |