AE460 Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Güreş)

9 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AE460
Ad Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Güreş)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 9 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ALİ GÖKDOĞAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ALİ GÖKDOĞAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Güreşin özelliği, yapısı, sistemleri ve alıştırmalarını kavratıp, bilgi sahibi yapmak.

Dersin İçeriği

Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma. Çırpma tekniklerini öğrenir. Kle tekniklerini öğrenir. Künde tekniklerini öğrenir. Kütük yuvarlaması tekniklerini öğrenir. Burgu tekniklerini öğrenir. Ayak kilidi tekniklerini öğrenir Kolbastı teknilerinin öğrenimi. Çırpma tekniklerinde atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir. Kle tekniklerinin atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir. Künde tekniklerinin atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir. Kütük yuvarlaması tekniklerinin atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir. Ayak kilidi tekniklerinin atak ve kontraatak çalışmalarını öğrenir.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Gökdemir K, Güreş Antrenmanının Bilimsel Temelleri, Poyraz Ofset, Ankara, 2000. Uzunca G. Güreşe Başlarken, Epamat Basım Yayın Ltd. Şti. Ankara, 2010. Acak Mehmet- Acak Mahmut, Güreş Öğreniyorum, Kubbealtı Yayıncılık, Malatya, 2001.

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, güreşte hucum taktikleri için alıştırmaları bilir ve uygular.
ÖÇ02 Öğrenci, güreşçi savunma taktiklerini bilir ve uygular.
ÖÇ03 Öğrenci, Psikolojik ve zihinsel antrenmanı bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ04 Öğrenci, Bilişsel hazırlığı bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ05 Öğrenci, Antrenman Yükü ve Toparlanmayı bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ06 Öğrenci, Antrenörlük ve liderlik konusunda antrenörün rolü nelerdir bilir ve açıklar uygular.
ÖÇ07 Öğrenci, Antrenörlük ve liderlik konusunda yetenek gelişimi sürecini bilir,açıklar ve uygular.
ÖÇ08 Öğrenci, Antrenörlük ve liderlikte üst düzey bir sporcunun gelişimini bilir , açıklar ve uygular.
ÖÇ09 Öğrenci, Antrenörlük ve liderlik konusunda müsabaka hazırlığını bilir , açıklar ve uygular.
ÖÇ10 Öğrenci, Antrenörlük ve liderlik konusunda performans tanısı yapabilmeyi bilir , açıklar ve uygular.
ÖÇ11 Öğrenci, Antrenörlük ve liderlik konusunda antrenman organizasyonu ve planlama yapmayı bilir, açıklar ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi ve konuşma. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 Güreş branşında savunma taktikleri için alıştırmalar. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Güreş branşında savunma taktikleri için alıştırmalar. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Güreş branşında yerde savunma taktikleri için alıştırmalar. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Güreş branşında Psikolojik ve zihinsel antrenman. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Güreş branşında Bilişsel hazırlık. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Güreş branşında Antrenman Yükü ve Toparlanma. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ara Sınav. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Güreş branşında Antrenörlük ve liderlik Yetenek gelişimi. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Güreş branşında Antrenörlük ve liderlik Yetenek gelişimi. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Antrenörlük ve liderlik Üst düzey bir sporcunun gelişimi. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Antrenörlük ve liderlik maç hazırlığı ve antrenörlük. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Antrenörlük ve liderlik Performsns tanısı. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Antrenörlük ve liderlik antrenman organizasyonu planlama. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Genel tekrar. Isınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı.


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 24 24
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü (Saat) 219
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,76
AKTS 9 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:54