Genel Bilgi
Kod | AE462 |
Ad | Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Atletizm) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 9 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin Atletizm branşında özel antrenman bilgisini kullanabilmesi ve uygulayabilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini, Atletizm branşında özel antrenmanın teorik ve uygulama bilgisi oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Atletizm ders notları. Cem Yoksuler YILMAZ
Notlar
Atletizm ders notları. Cem Yoksuler YILMAZ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, antrenman ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Öğrenci, müsabaka dönemi antrenmanlarını bilir. |
ÖÇ03 | Öğrenci, geçiş dönemi antrenmanlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Öğrenci, antrenman ile toparlanmayı analiz eder. |
ÖÇ05 | Öğrenci, özel antrenman uygulamaları yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Isınma ve soğumanın performansa etkileri | Kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kuvvet kavramı ve ilkeleri | Kaynak okuma, ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Kuvvet antrenmanı etkileri ve yöntemleri | Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Sürat antrenmanı yöntemleri | Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Süratte devamlılık antrenmanı ve yöntemleri | Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Dayanıklılık kavramı ve uygulamalar | Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Dayanıklılık çeşitleri | Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Müsabaka dönemi kuvvet ve dayanıklılık antrenmanı A | Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Müsabaka dönemi kuvvet ve dayanıklılık antrenmanı B | Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Geçiş dönemi kuvvet ve dayanıklılık antrenmanı | Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Fazla tamlama antrenman ( form-picking ve sürantrenman) | Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Antrenman ile toparlanma ve toparlanma türleri | Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Özel antrenman uygulamaları A | Uygulamaya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Özel antrenman uygulamaları B | Uygulamaya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 24 | 24 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 219 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,76 | ||
AKTS | 9 AKTS |