AE462 Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Atletizm)

9 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AE462
Ad Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Atletizm)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 9 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin Atletizm branşında özel antrenman bilgisini kullanabilmesi ve uygulayabilmesidir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini, Atletizm branşında özel antrenmanın teorik ve uygulama bilgisi oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Atletizm ders notları. Cem Yoksuler YILMAZ

Notlar

Atletizm ders notları. Cem Yoksuler YILMAZ


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, antrenman ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Öğrenci, müsabaka dönemi antrenmanlarını bilir.
ÖÇ03 Öğrenci, geçiş dönemi antrenmanlarını açıklar.
ÖÇ04 Öğrenci, antrenman ile toparlanmayı analiz eder.
ÖÇ05 Öğrenci, özel antrenman uygulamaları yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Isınma ve soğumanın performansa etkileri Kaynak okuma, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kuvvet kavramı ve ilkeleri Kaynak okuma, ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Kuvvet antrenmanı etkileri ve yöntemleri Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Sürat antrenmanı yöntemleri Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Süratte devamlılık antrenmanı ve yöntemleri Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Dayanıklılık kavramı ve uygulamalar Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Dayanıklılık çeşitleri Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Müsabaka dönemi kuvvet ve dayanıklılık antrenmanı A Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Müsabaka dönemi kuvvet ve dayanıklılık antrenmanı B Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Geçiş dönemi kuvvet ve dayanıklılık antrenmanı Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Fazla tamlama antrenman ( form-picking ve sürantrenman) Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Antrenman ile toparlanma ve toparlanma türleri Kaynak okuma, ön araştırma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Özel antrenman uygulamaları A Uygulamaya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Özel antrenman uygulamaları B Uygulamaya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 24 24
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü (Saat) 219
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,76
AKTS 9 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 03:10