Genel Bilgi
Kod | AE464 |
Ad | Uzmanlık Dalı Özel Antr. Bilgisi (Basketbol) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 9 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCAN YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
BASKETBOL VE ANTRENMAN ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ DÜZENLEYEBİLECEK BİLGİ VE BECERİLERİ KAZANMA
Dersin İçeriği
YILLIK, AYLIK, HAFTALIK, GÜNLÜK VE SEANS PERIYOTLAMASI YILLIK, AYLIK, HAFTALIK, GÜNLÜK VE SEANS PLANLAMASI
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | BASKETBOLDA YILLIK PLANLAMAYI DÜZENLEYEBİLME |
ÖÇ02 | BASKETBOL İLE İLGİLİ AYLIK HAFTALIK GÜNLÜK VE SEANS PLANINI YAPABİLME |
ÖÇ03 | PLAN AMAÇ VE HEDEFLER ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KURABİLME |
ÖÇ04 | BASKETBOL İLE İLGİLİ YETENEK SEÇİMİ MODELLERİ KURABİLME |
ÖÇ05 | BASKETBOLDA ÇOCUK ANTRENMANI İLE PERFORMANSI İLİŞKİLENDİREBİLME |
ÖÇ06 | BASKETBOLDA MAÇ ANALİZİ YAPABİLME VE DEĞERLENDİREBİLME |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI | ANLATMA VE ISINMA | |
2 | ANTRENMANI PERİYOTLAMA | ANLATMA VE ISINMA | |
3 | ANTRENMANI PERİYOTLAMA | ANLATMA VE ISINMA | |
4 | ANTRENMANI PERİYOTLAMA | ANLATMA VE ISINMA | |
5 | ANTRENMANI PLANLAMA | ANLATMA VE ISINMA | |
6 | ANTRENMANI PLANLAMA-YILLIK PLAN | ANLATMA VE ISINMA | |
7 | ANTRENMANI PLANLAMA-AYLIK, HAFTALIK PLAN | ANLATMA VE ISINMA | |
8 | Ara Sınav | ARA SINAV | |
9 | ANTRENMANI PLANLAMA-GÜNLÜK VE SEANS PLANI | ANLATMA VE ISINMA | |
10 | ANTRENMAN PLANI VE DEĞERLENDİRME | ANLATMA VE ISINMA | |
11 | ÇOCUK ANTRENMANI | ANLATMA VE ISINMA | |
12 | YETENEK SEÇİMİ | ANLATMA VE ISINMA | |
13 | SOKAK BASKETBOLU | ANLATMA VE ISINMA | |
14 | GENEL TEKRAR I | ANLATMA VE ISINMA | |
15 | GENEL TEKRAR | ANLATMA VE ISINMA | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | YARIYIL SONU SINAVI | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | YARIYIL SONU SINAVI |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 24 | 24 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 219 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,76 | ||
AKTS | 9 AKTS |