CMS343 Önemli Doğal Alanlar ve Türler

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CMS343
Ad Önemli Doğal Alanlar ve Türler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amaci, Çevre Mühendislerine Ülkemizin biyolojik değerlerini anlatmak, onlarda doğa koruma bilincinin tam olarak yerleşmesini sağlamak. Çevre Mühendisinin insanın doğa üzerine etkisini minimize edici teknolojiler üzerinde çalıştığını tam olarak kavramasını ve etik değerlerinin yükselmesini sağlamak, ÇED süreçlerinde karar verme aşamasında yardımcı olacak etkili bir alt yapı ve kaynak oluşturmak.

Dersin İçeriği

Önemli Doğa Alanı- (ÖDA) nedir ÖDA yaklaşımı, ÖDA Kriterleri, Türkiye nin biyocoğrafyası ve doğal yaşam ortamları, Akdeniz Bölgesi Bölgesi ÖDA, Güneydoğu Anadolu Bölgesi ÖDA, Doğu Anadolu Bölgesi ÖDA, Karadeniz Bölgesi ÖDA, Marmara Bölgesi ÖDA, Ege Bölgesi ÖDA, İç Anadolu Bölgesi ÖDA.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Türkiyenin Önemli Doğa Alanları, Editörler Güven Eken, Murat Bozdoğan, Süreyya Isfandiyaroğlu, Dicle Tuğba Kılıç, Kubilay Lise, Doğa derneği, Bird Life, Atlas, (2006), Ankara.

Notlar

İnternet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevre Mühendisi adayı ÖDA kavramını ve ÖDA yaklaşımını , ÖDA Kriterlerini, Türkiye nin biyocoğrafyası ve doğal yaşam ortamlarını öğrenir,
ÖÇ02 Türkiye nin koruma alanlarının nerelerde olduğunu öğrenir,
ÖÇ03 Türkiye nin ÖDA nda nesli tehlike altında, endemik, koruma altında olan türlerini ve bulundukları yerlerini öğrenir,
ÖÇ04 Türkiye nin bölgeler bazında biyolojik zenginliklerini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi  3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal  Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı  Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ÖDA kavramı ve ÖDA yaklaşımı , ÖDA Kriterleri, Türkiye nin biyocoğrafyası ve doğal yaşam ortamları ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Tür çeşitliliği, Endemizm ve endemik türlerin ÖDA açısından değerlendirilmesi ilgili ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Türkiye nin ÖDA nda nesli tehlike altında, endemik, koruma altında olan türlerini ve bulundukları yerler ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma
4 ÖDA kriterleri ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Türkiyenin bölgeler bazında biyolojik zenginlikleri ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Doğu Anadolu Bölgesi ÖDA1 ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ara sınav ders notlarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Karadeniz Bölgesi ÖDA1 ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Karadeniz Bölgesi ÖDA2 ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Marmara Bölgesi ÖDA1 ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Marmara Bölgesi ÖDA2 ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ege Bölgesi ÖDA1 ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Ege Bölgesi ÖDA2 ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İç Anadolu Bölgesi ÖDA ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel tekrar ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ders notlarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ders notlarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 10:21