Genel Bilgi
Kod | CMS343 |
Ad | Önemli Doğal Alanlar ve Türler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amaci, Çevre Mühendislerine Ülkemizin biyolojik değerlerini anlatmak, onlarda doğa koruma bilincinin tam olarak yerleşmesini sağlamak. Çevre Mühendisinin insanın doğa üzerine etkisini minimize edici teknolojiler üzerinde çalıştığını tam olarak kavramasını ve etik değerlerinin yükselmesini sağlamak, ÇED süreçlerinde karar verme aşamasında yardımcı olacak etkili bir alt yapı ve kaynak oluşturmak.
Dersin İçeriği
Önemli Doğa Alanı- (ÖDA) nedir ÖDA yaklaşımı, ÖDA Kriterleri, Türkiye nin biyocoğrafyası ve doğal yaşam ortamları, Akdeniz Bölgesi Bölgesi ÖDA, Güneydoğu Anadolu Bölgesi ÖDA, Doğu Anadolu Bölgesi ÖDA, Karadeniz Bölgesi ÖDA, Marmara Bölgesi ÖDA, Ege Bölgesi ÖDA, İç Anadolu Bölgesi ÖDA.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Türkiyenin Önemli Doğa Alanları, Editörler Güven Eken, Murat Bozdoğan, Süreyya Isfandiyaroğlu, Dicle Tuğba Kılıç, Kubilay Lise, Doğa derneği, Bird Life, Atlas, (2006), Ankara.
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre Mühendisi adayı ÖDA kavramını ve ÖDA yaklaşımını , ÖDA Kriterlerini, Türkiye nin biyocoğrafyası ve doğal yaşam ortamlarını öğrenir, |
ÖÇ02 | Türkiye nin koruma alanlarının nerelerde olduğunu öğrenir, |
ÖÇ03 | Türkiye nin ÖDA nda nesli tehlike altında, endemik, koruma altında olan türlerini ve bulundukları yerlerini öğrenir, |
ÖÇ04 | Türkiye nin bölgeler bazında biyolojik zenginliklerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ÖDA kavramı ve ÖDA yaklaşımı , ÖDA Kriterleri, Türkiye nin biyocoğrafyası ve doğal yaşam ortamları | ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Tür çeşitliliği, Endemizm ve endemik türlerin ÖDA açısından değerlendirilmesi | ilgili ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Türkiye nin ÖDA nda nesli tehlike altında, endemik, koruma altında olan türlerini ve bulundukları yerler | ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | ÖDA kriterleri | ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Türkiyenin bölgeler bazında biyolojik zenginlikleri | ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Doğu Anadolu Bölgesi ÖDA1 | ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ara sınav | ders notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Karadeniz Bölgesi ÖDA1 | ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Karadeniz Bölgesi ÖDA2 | ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Marmara Bölgesi ÖDA1 | ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Marmara Bölgesi ÖDA2 | ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ege Bölgesi ÖDA1 | ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Ege Bölgesi ÖDA2 | ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İç Anadolu Bölgesi ÖDA | ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar | ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |