CMS348 Arıtma Tesisi Ekipmanları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CMS348
Ad Arıtma Tesisi Ekipmanları
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT


Dersin Amacı

Atıksularla ilgili olarak, iyileştirilmiş su ve suyun yeniden kullanımı daha açık bir şekilde tanımlanırken, su kaynakları sistemi içinde yer alan iyileştirilmiş suyun planlanması, geri çevrimi, depolanması ve yeniden kullanım alanlarının bilinmesi.

Dersin İçeriği

Suların yeniden kullanımına genel giriş, kullanılan terimlerin tanımını ve tarihsel çerçeve. Hidrolik döngüde su döngüsünün rolü ve suyun yeniden kullanımının nedenleri. Atıksuların yeniden kullanım alanları ve karşılaşılan zorlukların belirlenmesi. İyileştirilmiş suların bileşimi, yönetmelikler çerçevesinde değerlendirilmesi. Suların yeniden kullanımının halk sağlığı ve çevresel açıdan değerlendirilmesi. Risk analizi, riskin tanımlanması. Su iyileştirmede kullanılan birincil arıtma teknolojilerinin arıtma nedenleri ve dereceleri acısından incelenmesi. İyileştirilmiş suyun depolanması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Atıksu arıtımı tasarım esasları I-II


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Arıtma tesislerinde kullanılan donanımların çalışma mekanizmaları, ızgaralar, öğütücülerin özelliklerini tanımlar ve belirler.
ÖÇ02 Havalandırma ekipmanları, difüzörler, blowerları tanımlar ve seçer. Yüzeysel aeratörler, saf oksijen sistemlerinde kullanılan donatıları öğrenir.
ÖÇ03 Dozlama sistemleri, pompalar, membranlar, sıyırıcıları belirler ve seçer. Karıştırma ekipmanlarını öğrenir.
ÖÇ04 Atıksu arıtma tesislerinde akım şemalarında yer alan arıtma ekipmanlarının kullanım alanları ve çeşitlerini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi  5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi  5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal  Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 1
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı  Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eleme İşlemleri ve elemenin sınıflandırılması. Ders notlarının okunması ve tartışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Fiziksel temel işlemlerde sınıflandırma ve ekipmanlar Ders notlarının okunması ve tartışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Atıksu arıtma tesisi için kullanılan tipik fiziksel temel işlemler Ders notlarının okunması ve tartışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Elle ve mekanik olarak temizlenen çubuk ızgaralar Ders notlarının okunması ve tartışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
5 Kaba ızgaraların kurulumunda tasarım esasları Ders notlarının okunması ve tartışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 İnce ızgaralar, Statik V tipli çelik telli elekler, tambur elekler Ders notlarının okunması ve tartışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Birleşik ve ayrık atıksu toplama sistemleri için elek tasarımları Ders notlarının okunması ve tartışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Öğütücüler ve Blowerlar Ders notlarının okunması ve tartışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Katılardan (Çamurdan) Kum Giderme, Kum Miktar, Özellikleri ve Uzaklaştırılması Ders notlarının okunması ve tartışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Karıştırma Ekipmanları, Statik Karıştırıcılar Ders notlarının okunması ve tartışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Boru Tipi Karıştırıcılar, Türbin, Pedalli ve Pervaneli Karıştırıcılar Ders notlarının okunması ve tartışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Kimyasal Besleme Donanımları, Kimyasal Depolama ve İşleme Ders notlarının okunması ve tartışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Havalandırma Sistemleri, Difüzörler Ders notlarının okunması ve tartışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Pompalar ve Pompa Performans Eğrileri ve Pompanın Borulama Sistemi ile Eşleştirilmesi Ders notlarının okunması ve tartışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Seri ve Paralel Bağlı Borular ve pompaların hesapları yarıyıl sınavı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yarıyıl sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS