Genel Bilgi
Kod | CMS461 |
Ad | Yapay Sulak Alanlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Maddenin özellikleri. Kapalı sistemler termodinamiği. İlkyasa çözümlemesi. açıksistemler termodinamiği. İkinci yasa çözümlemesi.
Dersin İçeriği
Klasik termodinamiğin temel prensiplerini öğretmek. Öğrencilere kapalıve açıksürekli birakışveya kararsız düzgün akışsistemleri ile ilgili temel termodinamik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme yetisi kazandırmak.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Yapay Sulak alanlarda Atıksu Arıtımı, Zeynep Zaimoğlu, Seçil Bozkurt, Adana Nobel Yayınevi
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
ÖÇ02 | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
ÖÇ03 | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
ÖÇ04 | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
ÖÇ05 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
ÖÇ06 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
ÖÇ07 | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
ÖÇ08 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
ÖÇ09 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
ÖÇ10 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
ÖÇ11 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
ÖÇ12 | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ13 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
ÖÇ14 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
ÖÇ15 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğal Sulak Alanlar Tanımı | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Doğal Sulak Alan Ekosistemi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Doğal Sulak Alan Ekosistemi-2 | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Doğal Ekosistemlerin Korunması | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Doğal Ekosistemleri Tehdit Eden Çevresel Etmenler | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Doğal Ekosistemleri Tehdit Eden Çevresel Etmenler-2 | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Doğal Sulak Alanlar | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders Notu ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yapay Sulak Alanlar | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yapay Sulak Alanlarda Atıksu Arıtımı | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yapay Sulak Alanlarda Atıksu Arıtımı-2 | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yapay Sulak Alanlar-2 | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yapay Sulak Alanlarda Atıksu Arıtım Metotları | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yapay Sulak Alanlarda Atıksu Arıtım Metotları-2 | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yapay Sulak AlanlarYapay Sulak Alanlarda Atıksu Arıtım Metotları-3 | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |