Genel Bilgi
Kod | CMS460 |
Ad | Anaerobik Arıtmanın Temel Prensipleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TURAN YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TURAN YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Anaerobik Arıtma Teknolojisinin Temellerinin Öğretilmesi
Dersin İçeriği
Anaerobik arıtmanın temel prensipleri, Anaerobik ve aerobik arıtmanın karşılaştırılması, Anaerobik arıtmanın biyokimyası ve mikrobiyolojisi, Bazı genel organik maddelerin fermentasyonu, Anaerobik arıtma istemleri, Başlatma ve işletme koşulları, Optimum çevresel koşullar, Arıtılabilirlik çalışmaları, Anaerobik arıtmanın kinetiği, Anaerobik arıtmanın seçilmiş bazı endüstrilere uygulanması
Dersin Ön Koşulu
Atıksuların biyolojik arıtma süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak
Kaynaklar
Kanalizasyon Atıksularının Anaerobik Arıtılması (Haandel & Lettinga)
Notlar
Öğretim üyesi tarafından öğrenciler için hazırlana ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Anaerobik biyoteknoloji hakkında temel bilgileri öğrenir. |
ÖÇ02 | Anaerobik reaktör tipleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Anaerobik reaktörlerin evsel ve endüstriyel uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anaerobik Arıtmanın Temel Prensipleri | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Anaerobik ve Aerobik arıtmanın Karşılaştırılması | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Anaerobik Arıtımın Biyokimyası ve Mikroorganizmalar | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bazı Organik Maddelerin Anaerobik Fermentasyonu | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Anaerobik Arıtma Sistemleri | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İşletmeye Alma ve Proses Kontrolü | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Ara Sınav | İlgili Konu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınav | İlgili Konu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Arıtılabilirlik Çalışmaları | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Arıtılabilirlik Çalışmalarında Kritik Hususlar | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Anaerobik Arıtmanın Kinetiği | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Biyolojik Parçalanmaya Dayanıklı Organik Maddelerin Arıtımı | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Toksisite | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Mikroorganizma Özeliklerinin Anaerobik Arıtmaya Etkisinin İncelenmesi | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Anaerobik Arıtmanın Bazı Endüstriyel Atıksulara Uygulanması | İlgili Konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Konu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Konu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |