CMS460 Anaerobik Arıtmanın Temel Prensipleri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CMS460
Ad Anaerobik Arıtmanın Temel Prensipleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TURAN YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi TURAN YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Anaerobik Arıtma Teknolojisinin Temellerinin Öğretilmesi

Dersin İçeriği

Anaerobik arıtmanın temel prensipleri, Anaerobik ve aerobik arıtmanın karşılaştırılması, Anaerobik arıtmanın biyokimyası ve mikrobiyolojisi, Bazı genel organik maddelerin fermentasyonu, Anaerobik arıtma istemleri, Başlatma ve işletme koşulları, Optimum çevresel koşullar, Arıtılabilirlik çalışmaları, Anaerobik arıtmanın kinetiği, Anaerobik arıtmanın seçilmiş bazı endüstrilere uygulanması

Dersin Ön Koşulu

Atıksuların biyolojik arıtma süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak

Kaynaklar

Kanalizasyon Atıksularının Anaerobik Arıtılması (Haandel & Lettinga)

Notlar

Öğretim üyesi tarafından öğrenciler için hazırlana ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Anaerobik biyoteknoloji hakkında temel bilgileri öğrenir.
ÖÇ02 Anaerobik reaktör tipleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Anaerobik reaktörlerin evsel ve endüstriyel uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi  5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi  5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal  Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı  Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Anaerobik Arıtmanın Temel Prensipleri İlgili Konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Anaerobik ve Aerobik arıtmanın Karşılaştırılması İlgili Konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Anaerobik Arıtımın Biyokimyası ve Mikroorganizmalar İlgili Konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Bazı Organik Maddelerin Anaerobik Fermentasyonu İlgili Konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Anaerobik Arıtma Sistemleri İlgili Konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 İşletmeye Alma ve Proses Kontrolü İlgili Konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Ara Sınav İlgili Konu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Ara Sınav İlgili Konu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Arıtılabilirlik Çalışmaları İlgili Konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Arıtılabilirlik Çalışmalarında Kritik Hususlar İlgili Konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Anaerobik Arıtmanın Kinetiği İlgili Konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Biyolojik Parçalanmaya Dayanıklı Organik Maddelerin Arıtımı İlgili Konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Toksisite İlgili Konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Mikroorganizma Özeliklerinin Anaerobik Arıtmaya Etkisinin İncelenmesi İlgili Konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Anaerobik Arıtmanın Bazı Endüstriyel Atıksulara Uygulanması İlgili Konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili Konu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili Konu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 10:02