Genel Bilgi
Kod | CMS464 |
Ad | Deniz Deşarjı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Deniz suyu ortamındaki kirleticileri belirler ve etkilerini tespit eder. Deniz suyunun kalitesini belirler ve yorumlayabilir. Deniz suyunun iyileştirilme ve geliştirilme çalışmaları konularında bilgi kazanır.
Dersin İçeriği
Atıksu ve deniz sularının genel özellikleri, Bentik haritaları ve akımlar, Denizlere deşarj ve önemi, İlk seyreltme ve dispersiyon, Kirleticilerin ayrışması, Denizaltı mansıplarının projelendirilmesi, Deniz deşarjlarında modellemenin öğretilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders öncesinde ve sırasında verilen notlar
Notlar
Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Deniz deşarjı ile ilgili olarak deniz ortamı, denize ait kıyı bilgileri, akıntılar ve deniz suyu özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Deniz deşarjı ile ilgili olarak yayıcıların projelendirilmesini, hidrolik hesapları ve boru hidroliğini öğrenir. |
ÖÇ03 | Deniz deşarjı ile ilgili bilgileri kullanarak, denize yapılan derin deşarj sistemlerinde seyrelme hesaplarını yapabilir. |
ÖÇ04 | Deniz deşarjında kullanılan boru cinsler. deşarj hattı döşeme yöntemleri, pompalama yükseklilerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre Standartları. | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sürdürülebilirlik ve Atıksu Deniz Deşarj Sistemleri. | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Deniz Ortamının Özellikleri. | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Akıntılar. | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Atıksu Deniz Deşarjı Sistemleri | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Atıksuların Deniz Ortamında Seyrelmesi | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Deniz Deşarjı Tesislerinin Hidrolik Tasarımı | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | İlgili konu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dalga ve Akıntı Hareketleri | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Atıksu Ön Arıtma ve Deniz Deşarjı Tesislerinin Maliyeti | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Tuzlu ve Yoğun Su Deşarjları | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Akarsulara Deşarj | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Dip Tarantılarının Denizlere Boşaltımı | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Deniz Deşarjı Sistemi Uygulamaları İçin Bir Proje Örneği-1 | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Deniz Deşarjı Sistemi Uygulamaları İçin Bir Proje Örneği-2 | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |