AB308 Fiziksel Uygunluk

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB308
Ad Fiziksel Uygunluk
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ


Dersin Amacı

Fiziksel uygunluk kavramı ve alt başlıklarını bilir. Fiziksel uygunluk plan ve program hazırlama ile ilgili temel kavramları bilir.

Dersin İçeriği

Fiziksel uygunluk kavramı ve alt başlıklar. Tarihten bugüne fiziksel uygunluk kavramı anlayışı. Fiziksel uygunluk için neler yapılmalı, nasıl yapılmalı ve ne kadar yapılmalı.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Fiziksel Uygunluk, Kamil Özer

Notlar

Fiziksel Uygunluk, Erdal Zorba


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 FİZİKSEL UYGUNLUK NEDİR BİLİR VE TARTIŞIR.
ÖÇ02 FİZİKSEL UYGUNLUK İLE İLGİLİ ALT KAVRAMLARI BİLİR.
ÖÇ03 TANSİYON, NABIZ KAVRAMLARININ FİZİKSEL UYGUNLUK İLİŞKİSİ
ÖÇ04 AKCİĞER VOLÜM VE KAPASİTELERİNİN BİLİNMESİ
ÖÇ05 FİZİKSEL UYGUNLUK BELİRLEME TESTLERİ (AEROBİK TESTLER)
ÖÇ06 FİZİKSEL UYGUNLUK BELİRLEME TESTLERİ (AEROBİK TESTLER)
ÖÇ07 FİZİKSEL UYGUNLUK BELİRLEME TESTLERİ (ANAEROBİK TESTLER)
ÖÇ08 VİZE SINAVI
ÖÇ09 FİZİKSEL UYGUNLUK BELİRLEME TESTLERİ (ESNEKLİK TESTLERİ)
ÖÇ10 FİZİKSEL UYGUNLUK BELİRLEME TESTLERİ (DENGE TESTLERİ)
ÖÇ11 FİZİKSEL UYGUNLUK BELİRLEME TESTLERİ (BECERİ KOORDİNASYON TESTLERİ)
ÖÇ12 FİZİKSEL UYGUNLUK GELİŞTİRİCİ EGZERSİZLER (INSANITY TRAINING CONCEPT)
ÖÇ13 FİZİKSEL UYGUNLUK GELİŞTİRİCİ EGZERSİZLER (TABATA - HIIT TRAINING CONCEPT)
ÖÇ14 FİZİKSEL UYGUNLUK GELİŞTİRİCİ EGZERSİZLER (CALISTENIC-CROSSFIT TRAINING CONCEPT)
ÖÇ15 FİZİKSEL UYGUNLUK GELİŞTİRİCİ EGZERSİZLERİN PROGRAMLAMASI VE TAKİBİ


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 FİZİKSEL UYGUNLUK NEDİR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 FİZİKSEL UYGUNLUK İLE İLGİLİ ALT KAVRAMLAR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 TANSİYON, NABIZ KAVRAMLARI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 AKCİĞER VOLÜM VE KAPASİTELERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 AEROBİK TESTLER 1 Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 AEROBİK TESTLER 2 Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 ANAEROBİK TESTLER Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav ÖDEV HAZIRLAMA Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 ESNEKLİK TESTLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 DENGE TESTLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 BECERİ KOORDİNASYON TESTLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 INSANITY TRAINING CONCEPT Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 TABATA - HIIT TRAINING CONCEPT Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 CALISTENIC-CROSSFIT TRAINING CONCEPT Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 FİZİKSEL UYGUNLUK GELİŞTİRİCİ EGZERSİZ PROGRAMLAMA Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ÖDEV HAZIRLAMA Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ÖDEV HAZIRLAMA Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS