AB314 Gösteri Jimnastiği

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB314
Ad Gösteri Jimnastiği
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU


Dersin Amacı

Cimnastiğin tüm disiplinleri/kategorileri, ritim müzik ve hareket eğitimi, dans, tiyatro, drama ve farklı araç ve gereçler kullanarak hareket becerilerini, bilişsel becerileri, koreografik ve yaratıcı usulleri, sosyal ve estetik becerileri, duruş/postürü, vücut imajı, artistik sunum ve ifadeyi, geliştirmek, farklı gösteri şekillerini öğrenmek ve uygulamaktır.

Dersin İçeriği

Gösteri cimnastiği ve cimnastiğin terminolojisi. Görsel kaynaklardan yararlanma, profesyonel kişilerin vücut hareketlerini ve performanslarını analiz etme. Basit ritimleri tanıma temel vücut hareketleri (salınımlar, daireler, savrulmalar, kasılma ve gevşemeler, hoplamalar, sekmeler, sıçramalar, dönüşler, vücut dalgaları vb). Tutunma barı (bale) egzersizleri. Lokomotor ve lokomotor olamayan hareketler, doğaçlama teknikleri. Bağlantılar, adımlama teknikleri, müzik, alan ve uzay kullanımında farkındalık oluşturma, ritmik oyun ve aktiviteler. Koordinasyon, denge, beceri ve esnekliği geliştirme. Yaratıcı düşünce şekilleri. Kurgulama ve koreografi, hareket farkındalığı ve hayal gücü, duygusal, sunum ve ifade gücünü geliştirme. Sabit veya sabit olmayan objelerin kullanılması. Eş ve grup ile çalışmalar. Sahne, ışık, giysi ve makyaj tasarımı. Gösteri cimnastiğinde pratik uygulamalar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Gösteri Cimnastiği, C. S. Erdoğan, Gazi Kitabevi, Ankara. Tüm Branşlarıyla Cimnastik, Y. I. Doğan, Gazi Kitabevi, Ankara, 2022.

Notlar

Artistik Cimnastik Öğretim Metodları, S. Suveren, S. Suveren, Gazi Kitabevi, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bütün popülasyonlarda gösteri cimnastiğine ilişkin konsept geliştirebilme, farklı uygulamaları kavrar. İlgili kavramları/kuramları açıklar. İlgili kavram/kuramların geçerliliğini tartışır.
ÖÇ02 Hareket potansiyeli ve hayal gücünü arttırır. Beden eğitimi ve spor alanında bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. İlgilikavram/kuramların, gerçek hayattaki muhtemel uygulamalarını tartışır ve sunar.
ÖÇ03 Düşünce ve duyguları, yaratıcı hareket deneyimleriyle kendini ifade eder. Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular.
ÖÇ04 Kurs/seminerleri ve onun en yeni bilgilerini takip eder. Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini açıklar.
ÖÇ05 Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ06 Görsel kaynaklardan yararlanır, Öğretmenlik mesleğiyle ilgili meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
ÖÇ07 Profesyonel kişilerin vücut hareketlerini ve performanslarını analiz eder, Öğrenme ve alt öğrenme alanlarıni analiz eder. Explains the types of programs
ÖÇ08 Temel vücut hareketleri (salınımlar, daireler, savrulmalar, kasılma ve gevşemeler, hoplamalar, sekmeler, sıçramalar, dönüşler, vücut dalgalarını yapar
ÖÇ09 Vize sınavı, Eğitim programının özellikleri açıklar. Eğitim programının yararları açıklar. Eğitim program tasarımı ve yaklaşımlarını açıklar ( Konu, öğrenen ve Sorun Merkezli Program Tasarımları).
ÖÇ10 Koordinasyon, denge, beceri ve esnekliği gelişir. Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır. Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular.
ÖÇ11 Yaratıcı düşünce şekilleri. Kurgulama ve koreografi, hareket farkındalığı ve hayal gücü, duygusal, sunum ve ifade gücünü geliştirir
ÖÇ12 Eş ve grup ile çalışmaları yapar . Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular.
ÖÇ13 Teknolojiyi kullanabilme, literatür ve performansları takip eder. Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular.
ÖÇ14 Sahne, ışık, giysi ve makyaj tasarımı planlar. Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular.
ÖÇ15 Beden eğitimi ve spor alanında bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gösteri cimnastiği ve Cimnastiğin terminolojisi, aktivite ve yaratılar ile ilgili terimler Teorik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Basit ritimleri tanıma ritim, müzik ve alan kullanımı uzaysal farkındalık (düzlemler, yönler, yörüngeler, yükseklik seviyeleri, hareket temposu ve hızı, yol katetme şekilleri) Teorik Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulamaTeorik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
3 Temel hareket eğitimi ile ilgili temel motor beceriler denge, koordinasyon, çeviklik Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
4 Temel vücut hareketleri (salınımlar, savrulmalar, dairesel hareketler, savrulmalar, kasılma ve gevşemeler, hoplamalar, sekmeler, sıçramalar, dönüşler, vücut dalgaları vb) Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
5 Esneklik, kas kuvvetini geliştirme, hareket hızı ve temposunu algılama, vücudun eklemlerinin fonksiyonları Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Grup Çalışması
6 Temel bale egzersizleri (barda ve yerde), temel ayak ve kol pozisyonları ve hareketleri Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması
7 Hareket komposisyonları ve koreografi, hareketleri ve müzikle teknik estetik ve duygusal ilişki, müziksel zamanlama Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Yaratıcı hareket ve dans, hareket farkındalığı ve hayal gücü, duygusal gelişim ve ifade, her hareketin karakterinde uyum oluşturmak. Sahne, ışık, giysi ve makyaj tasarımı çalışmaları Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Çağdaş/modern dans teknikleri ve uygulamaları Teorik ve Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
11 Lokomotor ve lokomotor olmayan, manipulatif hareketler Kurgulama ve koreografik çalışmalar Sahne, ışık, giysi ve makyaj tasarımı. Uygulama, Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması
12 Gösteri cimnastiğinde sabit veya sabit olmayan objelerin kullanılması vücut pozisyonu, zamanlama, stil, geçişler ve eşle, grupla uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
13 Temel ritim, ayak çalışması, vücut konumlandırma, zamanlama, stil, geçişler vücut pozisyonu, zamanlama, stil, geçişler ve eşle, grupla uygulama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
14 Temel ritim, ayak çalışması, vücut konumlandırma, Temel ritim, ayak çalışması, vücut konumlandırma, zamanlama, stil, geçişler ve hepsini bir araya getirmek Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Grup Çalışması
15 zamanlama, stil, geçişler Temel ritim, ayak çalışması, vücut konumlandırma, zamanlama, stil, geçişler ve hepsini bir araya getirmek Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS