Genel Bilgi
Kod | AB314 |
Ad | Gösteri Jimnastiği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Cimnastiğin tüm disiplinleri/kategorileri, ritim müzik ve hareket eğitimi, dans, tiyatro, drama ve farklı araç ve gereçler kullanarak hareket becerilerini, bilişsel becerileri, koreografik ve yaratıcı usulleri, sosyal ve estetik becerileri, duruş/postürü, vücut imajı, artistik sunum ve ifadeyi, geliştirmek, farklı gösteri şekillerini öğrenmek ve uygulamaktır.
Dersin İçeriği
Gösteri cimnastiği ve cimnastiğin terminolojisi. Görsel kaynaklardan yararlanma, profesyonel kişilerin vücut hareketlerini ve performanslarını analiz etme. Basit ritimleri tanıma temel vücut hareketleri (salınımlar, daireler, savrulmalar, kasılma ve gevşemeler, hoplamalar, sekmeler, sıçramalar, dönüşler, vücut dalgaları vb). Tutunma barı (bale) egzersizleri. Lokomotor ve lokomotor olamayan hareketler, doğaçlama teknikleri. Bağlantılar, adımlama teknikleri, müzik, alan ve uzay kullanımında farkındalık oluşturma, ritmik oyun ve aktiviteler. Koordinasyon, denge, beceri ve esnekliği geliştirme. Yaratıcı düşünce şekilleri. Kurgulama ve koreografi, hareket farkındalığı ve hayal gücü, duygusal, sunum ve ifade gücünü geliştirme. Sabit veya sabit olmayan objelerin kullanılması. Eş ve grup ile çalışmalar. Sahne, ışık, giysi ve makyaj tasarımı. Gösteri cimnastiğinde pratik uygulamalar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Gösteri Cimnastiği, C. S. Erdoğan, Gazi Kitabevi, Ankara. Tüm Branşlarıyla Cimnastik, Y. I. Doğan, Gazi Kitabevi, Ankara, 2022.
Notlar
Artistik Cimnastik Öğretim Metodları, S. Suveren, S. Suveren, Gazi Kitabevi, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bütün popülasyonlarda gösteri cimnastiğine ilişkin konsept geliştirebilme, farklı uygulamaları kavrar. İlgili kavramları/kuramları açıklar. İlgili kavram/kuramların geçerliliğini tartışır. |
ÖÇ02 | Hareket potansiyeli ve hayal gücünü arttırır. Beden eğitimi ve spor alanında bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. İlgilikavram/kuramların, gerçek hayattaki muhtemel uygulamalarını tartışır ve sunar. |
ÖÇ03 | Düşünce ve duyguları, yaratıcı hareket deneyimleriyle kendini ifade eder. Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
ÖÇ04 | Kurs/seminerleri ve onun en yeni bilgilerini takip eder. Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini açıklar. |
ÖÇ05 | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ06 | Görsel kaynaklardan yararlanır, Öğretmenlik mesleğiyle ilgili meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
ÖÇ07 | Profesyonel kişilerin vücut hareketlerini ve performanslarını analiz eder, Öğrenme ve alt öğrenme alanlarıni analiz eder. Explains the types of programs |
ÖÇ08 | Temel vücut hareketleri (salınımlar, daireler, savrulmalar, kasılma ve gevşemeler, hoplamalar, sekmeler, sıçramalar, dönüşler, vücut dalgalarını yapar |
ÖÇ09 | Vize sınavı, Eğitim programının özellikleri açıklar. Eğitim programının yararları açıklar. Eğitim program tasarımı ve yaklaşımlarını açıklar ( Konu, öğrenen ve Sorun Merkezli Program Tasarımları). |
ÖÇ10 | Koordinasyon, denge, beceri ve esnekliği gelişir. Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır. Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
ÖÇ11 | Yaratıcı düşünce şekilleri. Kurgulama ve koreografi, hareket farkındalığı ve hayal gücü, duygusal, sunum ve ifade gücünü geliştirir |
ÖÇ12 | Eş ve grup ile çalışmaları yapar . Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
ÖÇ13 | Teknolojiyi kullanabilme, literatür ve performansları takip eder. Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
ÖÇ14 | Sahne, ışık, giysi ve makyaj tasarımı planlar. Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
ÖÇ15 | Beden eğitimi ve spor alanında bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gösteri cimnastiği ve Cimnastiğin terminolojisi, aktivite ve yaratılar ile ilgili terimler | Teorik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Basit ritimleri tanıma ritim, müzik ve alan kullanımı uzaysal farkındalık (düzlemler, yönler, yörüngeler, yükseklik seviyeleri, hareket temposu ve hızı, yol katetme şekilleri) | Teorik Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulamaTeorik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
3 | Temel hareket eğitimi ile ilgili temel motor beceriler denge, koordinasyon, çeviklik | Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
4 | Temel vücut hareketleri (salınımlar, savrulmalar, dairesel hareketler, savrulmalar, kasılma ve gevşemeler, hoplamalar, sekmeler, sıçramalar, dönüşler, vücut dalgaları vb) | Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
5 | Esneklik, kas kuvvetini geliştirme, hareket hızı ve temposunu algılama, vücudun eklemlerinin fonksiyonları | Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Grup Çalışması |
6 | Temel bale egzersizleri (barda ve yerde), temel ayak ve kol pozisyonları ve hareketleri | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
7 | Hareket komposisyonları ve koreografi, hareketleri ve müzikle teknik estetik ve duygusal ilişki, müziksel zamanlama | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Yaratıcı hareket ve dans, hareket farkındalığı ve hayal gücü, duygusal gelişim ve ifade, her hareketin karakterinde uyum oluşturmak. Sahne, ışık, giysi ve makyaj tasarımı çalışmaları | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Çağdaş/modern dans teknikleri ve uygulamaları | Teorik ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Lokomotor ve lokomotor olmayan, manipulatif hareketler Kurgulama ve koreografik çalışmalar Sahne, ışık, giysi ve makyaj tasarımı. | Uygulama, Isınma ve gerdirme egz., hareket kombinasyonlar uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
12 | Gösteri cimnastiğinde sabit veya sabit olmayan objelerin kullanılması | vücut pozisyonu, zamanlama, stil, geçişler ve eşle, grupla uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Temel ritim, ayak çalışması, vücut konumlandırma, zamanlama, stil, geçişler | vücut pozisyonu, zamanlama, stil, geçişler ve eşle, grupla uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
14 | Temel ritim, ayak çalışması, vücut konumlandırma, | Temel ritim, ayak çalışması, vücut konumlandırma, zamanlama, stil, geçişler ve hepsini bir araya getirmek | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Grup Çalışması |
15 | zamanlama, stil, geçişler | Temel ritim, ayak çalışması, vücut konumlandırma, zamanlama, stil, geçişler ve hepsini bir araya getirmek | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |