Genel Bilgi
Kod | AB319 |
Ad | Okçuluk |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi YILMAZ ERBİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Okçuluk sporu hakkında temel bilgilerin öğretimi. Yay tipleri, özellikleri ve farklarının öğretimi. Temel okçuluk hareketlerinin öğretimi
Dersin İçeriği
Okçuluk nedir, Tarihçesi, Geleneksel okçuluk, Modern okçuluğun başlangıcı, Modern Yay çeşitleri, Okçuluk Antrenmanları, Sporcu lisansı, Antrenörlük
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
OKÇULUKTA KASSAL AKTİVASYON. Prof.Dr. Hayri ERTAN, The Simple art of winning Rick Mackinney, Türkiye Okçuluk Federasyonu Yarışma Talimatnamesi, World Archery resmi sitesi uluslararası yarışma videoları.
Notlar
OKÇULUKTA KASSAL AKTİVASYON. Prof.Dr. Hayri ERTAN, The Simple art of winning Rick Mackinney, Türkiye Okçuluk Federasyonu Yarışma Talimatnamesi, World Archery resmi sitesi uluslararası yarışma videoları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okçuluk organizasyonlarını öğrenir, anlar, yorumlar ve uygulayabilir |
ÖÇ02 | Ferdi performansı arttırmak için değerlendirmeler yapabilir |
ÖÇ03 | Temel okçuluk aletlerinin özelliklerini bilir ve kullanabilir |
ÖÇ04 | Temel okçuluk hareketlerini uygular ve öğretebilir |
ÖÇ05 | Okçuluğun yapısını ve özelliklerini öğrenir ve anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okçuluğa genel bakış ve okçuluk aletlerinin tanıtımı. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel duruş ve atış pozisyonu | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Okçuluğa başlamak için gerekli kas eğitimi | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Isınma ve esneme/germe hareketleri | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Yakın mesafe atışları | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Yay tipleri, seçimi | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
7 | Kol boyu belirlenmesi | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Yay sertliği ve etkileri | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Ok sertliği ve etkileri | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Atış alanları (Kapalı, açık) | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Uzak mesafe atışları | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Okçulukta oluşabilecek kas yaralanmaları | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Psikolojik Hazırlık | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Yarış için biyolojik hazırlık-Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı, Araştırma-Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı, Araştırma-Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |