AB319 Okçuluk

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB319
Ad Okçuluk
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi YILMAZ ERBİL


Dersin Amacı

Okçuluk sporu hakkında temel bilgilerin öğretimi. Yay tipleri, özellikleri ve farklarının öğretimi. Temel okçuluk hareketlerinin öğretimi

Dersin İçeriği

Okçuluk nedir, Tarihçesi, Geleneksel okçuluk, Modern okçuluğun başlangıcı, Modern Yay çeşitleri, Okçuluk Antrenmanları, Sporcu lisansı, Antrenörlük

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

OKÇULUKTA KASSAL AKTİVASYON. Prof.Dr. Hayri ERTAN, The Simple art of winning Rick Mackinney, Türkiye Okçuluk Federasyonu Yarışma Talimatnamesi, World Archery resmi sitesi uluslararası yarışma videoları.

Notlar

OKÇULUKTA KASSAL AKTİVASYON. Prof.Dr. Hayri ERTAN, The Simple art of winning Rick Mackinney, Türkiye Okçuluk Federasyonu Yarışma Talimatnamesi, World Archery resmi sitesi uluslararası yarışma videoları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okçuluk organizasyonlarını öğrenir, anlar, yorumlar ve uygulayabilir
ÖÇ02 Ferdi performansı arttırmak için değerlendirmeler yapabilir
ÖÇ03 Temel okçuluk aletlerinin özelliklerini bilir ve kullanabilir
ÖÇ04 Temel okçuluk hareketlerini uygular ve öğretebilir
ÖÇ05 Okçuluğun yapısını ve özelliklerini öğrenir ve anlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okçuluğa genel bakış ve okçuluk aletlerinin tanıtımı. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Temel duruş ve atış pozisyonu Önceki konuların tekrarı, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Okçuluğa başlamak için gerekli kas eğitimi Önceki konuların tekrarı, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
4 Isınma ve esneme/germe hareketleri Önceki konuların tekrarı, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Yakın mesafe atışları Önceki konuların tekrarı, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Yay tipleri, seçimi Önceki konuların tekrarı, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
7 Kol boyu belirlenmesi Önceki konuların tekrarı, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Önceki konuların tekrarı, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Yay sertliği ve etkileri Önceki konuların tekrarı, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Ok sertliği ve etkileri Önceki konuların tekrarı, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Atış alanları (Kapalı, açık) Önceki konuların tekrarı, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Uzak mesafe atışları Önceki konuların tekrarı, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Okçulukta oluşabilecek kas yaralanmaları Önceki konuların tekrarı, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Psikolojik Hazırlık Önceki konuların tekrarı, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Yarış için biyolojik hazırlık-Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı, Araştırma-Önceki konuların tekrarı, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı, Araştırma-Önceki konuların tekrarı, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS