Genel Bilgi
Kod | CMS309 |
Ad | Betonarme ve Çelik Yapılar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre mühendisliğinde yer alan betonarme yapıların taşıyıcı elemanlarının kesit hesaplarını yapmak.
Dersin İçeriği
Yapı taşıyıcı elemanlarının, kolon, kiriş, döşeme vb., boyutlandırılması ve donatılandırılması.
Dersin Ön Koşulu
Statik Mukavemet dersini almış olmak.
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Betonarme ve Çelik Yapılar, Uğur Ersoy
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Betonarmede yapı elemanları nelerdir ve çevre mühendisliğinde nerelerde kullanılacağını öğrenir. Taşıyıcı sistemde yatay ve düşey yükler altında çalışan elemanlar ve yüklerin hesaplar. |
ÖÇ02 | Taşıyıcı sistemin taşıdığı ölü ve hareketli yüklerin hesaplamayı öğrenir. Betonarme nedir, betonu oluşturan bileşenler ve betonarmede kullanılan donatı özelliklerini bilir. |
ÖÇ03 | Beton ve çeliğin malzeme davranışları ve gerilmelere karşı şekl değişikliklerini öğrenir. Kolonların taşıma gücü yöntemi ile kesit boyutları, donatı miktarlanı hesaplar. |
ÖÇ04 | Taşıma elemanı olarak kirişler ve tek donatılı kirişlerde kesit hesabını öğrenir. Çift donatılı kirişlerde taşıma gücü yöntemi ile kesit hesabını öğrenir. |
ÖÇ05 | Döşeme türleri ve plak döşeme kesit hesabı. Dikdörtgen veya kare kesitli plak döşeme boyutlandırması ve donatı hesabını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Betonarmede yapı elemanları nelerdir ve çevre mühendisliğinde nerelerde kullanılır. | Öğrencilere verilen notları gözden geçirme ve sunum. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Taşıyıcı sistemde yatay ve düşey yükler altında çalışan elemanlar ve yüklerin belirlenmesi. | Öğrencilere verilen notları gözden geçirme ve sunum. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Taşıyıcı sistemin taşıdığı ölü ve hareketli yüklerin hesaplanması. | Öğrencilere verilen notları gözden geçirme ve sunum. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Betonarme nedir, betonu oluşturan bileşenler ve betonarmede kullanılan donatı özellikleri. | Öğrencilere verilen notları gözden geçirme ve sunum. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Beton ve çeliğin malzeme davranışları ve gerilmelere karşı şekl değişikliklerinin incelenmesi. | Öğrencilere verilen notları gözden geçirme ve sunum. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kolonların taşıma gücü yöntemi ile kesit boyutları, donatı miktarlanın hespları. | Öğrencilere verilen notları gözden geçirme ve sunum. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Karışık örnek çözümü. | Öğrencilere verilen notları gözden geçirme ve sunum. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Taşıma elemanı olarak kirişler ve tek donatılı kirişlerde kesit hesabı. | Öğrencilere verilen notları gözden geçirme ve sunum. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Çift donatılı kirişlerde taşıma gücü yöntemi ile kesit hesabı. | Öğrencilere verilen notları gözden geçirme ve sunum. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Döşeme türleri ve plak döşeme kesit hesabı. | Öğrencilere verilen notları gözden geçirme ve sunum. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Dikdörtgen veya kare kesitli plak döşeme boyutlandırması ve donatı hesabı. | Öğrencilere verilen notları gözden geçirme ve sunum. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kesit geometrisi farklı plak döşeme kesit hesbabı. | Öğrencilere verilen notları gözden geçirme ve sunum. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Çelik taşıyıcı elemanlaın betonarme olan elemanlardan farklılıkları. | Öğrencilere verilen notları gözden geçirme ve sunum. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Problem çözümler | Öğrencilere verilen notları gözden geçirme ve sunum. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Genel tekrar | Öğrencilere verilen notları gözden geçirme ve sunum. | Yöntem Seçilmemiş |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrencilere verilen notları gözden geçirme ve sunum. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |