Genel Bilgi
Kod | CMZ330 |
Ad | İçme Suyu Arıtımı Ve Tesis Tasarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BÜLENT SARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BÜLENT SARI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İçme suyu arıtma işlemleri için temel tasarım kriterlerini hem teorik hem de uygulamalı olarak öğrenmek
Dersin İçeriği
İçme suyunun temel özellikleri, kalite kriterleri ve standartları, İçme Suyu Arıtma Tesislerinin Tasarımı ve İnşası ile İlgili Genel İlkeler, İçme Suyu Arıtma Tesislerinin Tasarımı İçin Gerekli Olan Veriler, Izgaralar ve biriktirme haznesi, kaskat havalandırma prosesi, hızlı ve yavaş karıştırma üniteleri, çökeltme havuzları, filtrasyon ve hızlı kum filtrasyonu, dezenfeksiyon ünitesi, teriler ve uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Su Tasfiyesi (Veysel Eroğlu)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İçme suyunun temel özellikleri, kalite kriterleri ve standartları, uygulanan temel akım diyagramları hakkında bilgi edinmek |
ÖÇ02 | İçme Suyu Arıtma Tesislerinin Tasarımı ve İnşası ile İlgili Genel İlkeler hakkında bilgi edinmek |
ÖÇ03 | İçme Suyu Arıtma Tesislerinin Tasarımı İçin Gerekli Olan Veriler hakkında bilgi edinmek |
ÖÇ04 | İçme suyu arıtımında kullanılan Izgaralar ve biriktirme haznesi tasarımı hakkında bilgi edinmek |
ÖÇ05 | İçme suyu arıtımında havalandırma teorisi, kullanılan yöntemler ve kaskat havalandırma ünitesi tasarımı |
ÖÇ06 | İçme suyu arıtımında hızlı karıştırma, karıştırıcı tipleri, pıhtılaştırma teorisi ve hızlı karıştırma ünitesi tasarımı |
ÖÇ07 | İçme suyu arıtımında yavaş karıştırma, flokulasyon teorisi ve yavaş karıştırma ünitesi tasarımı |
ÖÇ08 | İçme suyu arıtımında çökeltme havuzları, çökeltme teorisi, dikdörtgen ve dairesel çökeltme havuzlarının tasarımı, hızlı çökeltici tasarımı |
ÖÇ09 | İçme suyu arıtımında filtrasyon, filtrasyon teorisi, filtrasyon yöntemleri ve hızlı kum filtresi tasarımı |
ÖÇ10 | İçme sularının dezenfeksiyonu, dezenfektanlar, serbest klor, UV ve ozon için tasarım uygulamaları |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İçme suyunun temel özellikleri, kalite kriterleri ve standartları, uygulanan temel akım diyagramları | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme |
2 | İçme Suyu Arıtma Tesislerinin Tasarımı ve İnşası ile İlgili Genel İlkeler | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme |
3 | İçme Suyu Arıtma Tesislerinin Tasarımı İçin Gerekli Veriler | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme |
4 | İçme suyu arıtımında kullanılan Izgaralar ve biriktirme haznesi tasarımı hakkında | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme |
5 | İçme suyu arıtımında havalandırma teorisi, kullanılan yöntemler ve kaskat havalandırma ünitesi tasarımı 1 | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme |
6 | İçme suyu arıtımında havalandırma teorisi, kullanılan yöntemler ve kaskat havalandırma ünitesi tasarımı 2 | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme |
7 | İçme suyu arıtımında hızlı karıştırma, karıştırıcı tipleri, pıhtılaştırma teorisi ve hızlı karıştırma ünitesi tasarımı | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık, okuma ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | İçme suyu arıtımında yavaş karıştırma, flokulasyon teorisi ve yavaş karıştırma ünitesi tasarımı | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme |
10 | İçme suyu arıtımında çökeltme havuzları, çökeltme teorisi, dikdörtgen ve dairesel çökeltme havuzlarının tasarımı, hızlı çökeltici tasarımı 1 | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme |
11 | İçme suyu arıtımında çökeltme havuzları, çökeltme teorisi, dikdörtgen ve dairesel çökeltme havuzlarının tasarımı, hızlı çökeltici tasarımı 2 | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme |
12 | İçme suyu arıtımında filtrasyon, filtrasyon teorisi, filtrasyon yöntemleri ve hızlı kum filtresi tasarımı 1 | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme |
13 | İçme suyu arıtımında filtrasyon, filtrasyon teorisi, filtrasyon yöntemleri ve hızlı kum filtresi tasarımı 2 | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme |
14 | İçme sularının dezenfeksiyonu, dezenfektanlar, serbest klor, UV ve ozon için tasarım uygulamaları | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme |
15 | İçme suyu arıtma tesisi ünitelerinin genel değerlendirmesi | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |