Genel Bilgi
Kod | TBP141 |
Ad | Botanik 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı biyolojinin tanımı ve kısımlarının (genel botanik, özel botanik ) öğrenilere öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu derste bitkilerin sitolojisi, histolojisi ve organografilerinin tanıtımı anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Notlar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci bitki bilimi ile ilgili temel kavramları öğrenir. |
ÖÇ02 | Öğrenci bitki hücresinin iç yapılarını ve işlevlerini anlar. |
ÖÇ03 | Öğrenci botaniğin çalışma alanının anatomi, morfoloji, fizyoloji, taksonomi gibi multidisipliner bilim dalları ile bir arada olduğunu kavrayabilir. |
ÖÇ04 | Öğrenci bir bitkide hücre, doku ve organ gibi organizasyonların oluşumu ve nasıl bir arada çalışarak organizmayı oluşturduklarını analiz edebilir. |
ÖÇ05 | Öğrenci botanik ile ilgili araştırma yapabilir ve elde ettiği bilgileri sözlü ya da yazılı aktarabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücre ve kısımlarının tanıtılması | Ders notu, kitap, tablolar, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hücre organellerinin tanıtılması | Ders notu, kitap, tablolar, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Genetik ile ilgili temel kavramlar | Ders notu, kitap, tablolar, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hücre çeperi ve sekonder gelişimi | Ders notu, kitap, tablolar, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hücre bölünmesi (amitoz, mitoz ve mayoz bölünmeler) | Ders notu, kitap, tablolar, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bitkisel dokuların tanıtılması, meristematik ve bölünmez dokuların anlatılması | Ders notu, kitap, tablolar, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Koruyucu doku, tüyler, stoma, emergens, hidatod | Ders notu, kitap, tablolar, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınav | yazılı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Destek, salgı ve iletim doku tipleri | Ders notu, kitap, tablolar, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Organografi (organın tanımı, bitkilerin vejetatif ve generatif organları) | Ders notu, kitap, tablolar, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kök, tanımı, özellikleri, primer ve sekonder anatomik yapıları, kök metamorfozları | Ders notu, kitap, tablolar, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Gövde, tanımı, özellikleri, görevleri, monokotil ve dikotil gövde (primer ve sekonder anatomik yapıları), gövde metamorfozları) | Ders notu, kitap, tablolar, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çiçek formül ve diyagramları, ovaryumun çiçeğin diğer kısımlarına göre durumları, çiçeklerde simetri, çiçek durumları | Ders notu, kitap, tablolar, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tohum tanımı | Ders notu, kitap, tablolar, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tohum, tanımı, monokotil ve dikotil tohum yapısı, tohumların aktif ve pasif dağılma şekilleri, üreme ve üreme tipleri (vejetatif ve generatif üreme ) | Ders notu, kitap, tablolar, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |