BDT219 Endüstriyel Ürün Tasarımı

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDT219
Ad Endüstriyel Ürün Tasarımı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. İNAN ÜNLÜ


Dersin Amacı

Endüstriyel ürün tasarımının esasları, Tasarımda ergonomi ve estetikesaslarının temel seviyede öğretilmesi

Dersin İçeriği

Endüstriyel ürün tasarımının esasları, Tasarımda ergonomi ve estetik, Tasarımda ihtiyaçların belirlenmesi, Öğrenilen tasarım programlarının kullanımının geliştirilmesi gibi konularda bilgilerin aktarılması..

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim Elemanı Ders Notları

Notlar

Derse yönelik hazırlanmış tüm kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarım kavramını öğrenir
ÖÇ02 Tasarlama metodlarında kullanılan temel kavramlar, Tasarlama metodlarının bileşenlerini öğrenir.
ÖÇ03 Endüstriyel ürün tasarım süreçlerini bilir.
ÖÇ04 Bu alanda karşılaşacağı sorunları çözme yönünde nasıl adımlar atması gerektiğini kavrar.
ÖÇ05 Ürün Yaşam Döngüsünü bilir.
ÖÇ06 Tasarlama stratejileri ve tasarım sonrası stratejiler konusunda bilgi edinir.
ÖÇ07 Bir ürün tasarımcısı olarak çevre ve olaylarla nasıl ilişki kurulacağını kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır,
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir,
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir,
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir 4
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tasarlama Metodlarına Giriş Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tasarlama metodlarında kullanılan temel kavramlar, Tasarlama metodlarının bileşenleri Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tasarınm yönetimi Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tasarlamanın Özellikleri ve Gelişimi Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ürün Yaşam Döngüsü Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tasarlama teorileri ve metod yaklaşımları sınıflaması 1 Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Tasarlama teorileri ve metod yaklaşımları sınıflaması 2 Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Arasınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tasarlama süreci Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ekip çalışmasıyla tasarlama Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Tasarlama stratejileri 1 Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tasarlama stratejileri 2 Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Ürünün Niteliği 1 Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Ürünün Niteliği 2 Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ürün Statüsü Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS