BDT244 Bilgiye ulaşma ve Değerlendirme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDT244
Ad Bilgiye ulaşma ve Değerlendirme
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BEKİR YİĞİT YILDIZ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenciye sağlık alanında bilimsel bilgiye erişim ve değerlendirme beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders bilgiye ulaşma yolları, sağlıkta bilimselleşme ve bilişim , kütüphanelerden bilgiye ulaşma, internet ile bilgi paylaşımı, elektronik kaynaklara ulaşma, e-kaynakların güvenirliliği.

Dersin Ön Koşulu

Ders için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

ders notu

Notlar

Digital medya okuryazarlığı. Nobel yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilim, bilgi ve bilgiye ulaşma ile ilgili kavramları bilir
ÖÇ02 Bilimin tasarım ve animasyon alanındaki uygula maları ve bilimselleşmenin önemini kavrar
ÖÇ03 Internet kullanımının güvenirliliğini değerlendirebilir
ÖÇ04 Hızlı, Etkili ve doğru Internet kullanımını uygulayabilme ve anlayabilme ve sorun çözümüne ulaşabilir
ÖÇ05 Bilgininin değerlendirmesini ve kullanımına göre sınıflandırılmasını bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, 5
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir 4
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır 3
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı Yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Giriş, bilimin tanımı ve amacı Herhangi bir hazırlığa gerek yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bilimin tasarım uygulamalarındaki yeri ve tasarımda bilimselleşme, ortak dil kullanımı Herhangi bir hazırlığa gerek yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Temel kavramlar; bilgi, bilgi toplumu, bilişim, bilgi okuryazarlığı, bilgiye ulaşma (erişim) Herhangi bir hazırlığa gerek yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Tasarımda bilişim ve bilgiye dayalı tasarım Herhangi bir hazırlığa gerek yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Tasarımda bilişimini etkileyen gelişmeler Herhangi bir hazırlığa gerek yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Bilimsel bir makalenin özellikleri ve kaynak gösterimi Herhangi bir hazırlığa gerek yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Internet ve kütüphaneden bilgiye ulaşma Herhangi bir hazırlığa gerek yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Internet araçların kullanımı ( e-posta, e-dergi, e-kitap, e-kütüphane, e-sohbet, e-gurup, arama motorları, web site abonelikleri, e-kaynakların güvenirliliği) Herhangi bir hazırlığa gerek yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Bilgi kirliliği kavramı Herhangi bir hazırlığa gerek yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Doğru bili ve bilgi kirliliği kavramlarının değerlendirilmesi Herhangi bir hazırlığa gerek yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kaynağına Göre Bilgi Türleri Herhangi bir hazırlığa gerek yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Bilgi Yönetiminin Temel İlkeleri Herhangi bir hazırlığa gerek yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel Konu Tekrarı Herhangi bir hazırlığa gerek yok Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS