Genel Bilgi
Kod | BDT113 |
Ad | Renk Bilgisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEKİR YİĞİT YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Renk kullanımının anlatılması
Dersin İçeriği
Renk tanımının yapılması, temel terminolojinin anlatılması,renk sistemlerinin, renk çarkının ve renk seçimlerinin öğretilmesi, renk kullanma teknikleri renk sembolizmi ve sosyo-kültürel renk anlamlarının anlatılması
Dersin Ön Koşulu
Ders için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
ders notları
Notlar
ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Renk tanımı,oluşumu ve görme olayını bilir |
ÖÇ02 | Renkçarkı ve renk Seçimi, Renk Bileşimlerinin bilir |
ÖÇ03 | Renk Planlaması, Renk Detaylandırması yapabilir |
ÖÇ04 | Renk Planlamasını kavrar |
ÖÇ05 | Renk Katmanlarını kullanır |
ÖÇ06 | Renk Manipülasyonu yapar |
ÖÇ07 | Grafik tasarımda Rengin Etkisini kullanır |
ÖÇ08 | Reklamcılıkta tasarımda Rengin Etkisni bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Renk tanımı,oluşumu ve görme olayı | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Renkçarkı ve renk Seçimi, | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Renkçarkı ve renk Seçimi, Renk Bileşimleri | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Özel-Üretim Renkler | yokherhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Renk Planlaması, Renk Detaylandırması | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Renk Katmanları | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Renk Tonları | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Görselleri Renklendirmek | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Renk Manipülasyonu, | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Degrade, Alt Renk Eklenmesi | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Grafik tasarımda Rengin Etkisi | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Reklamcılıkta tasarımda Rengin Etkisi | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | renkler | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | renklerin anlamları | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |