BMM111 Bilgisayar Programlama 1

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM111
Ad Bilgisayar Programlama 1
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilgisayar programlama eğitimini C dilini temel düzeyde öğreterek vermek

Dersin İçeriği

Bilgisayara ve programlamaya giriş.Algoritma kavramı, akış diyagramları ve algoritma örnekleri. C programlama diline giriş,değişkenler, operatörler. Kontrol deyimleri,döngüler. Fonksiyonlar,diziler,çok boyutlu diziler, dizilerin fonksiyona gönderilmesi. Göstericiler, dizi-gösterici ilişkisi,dizgiler. Yapılar, dosya tipleri ve dosya işlevleri.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

C ile Programlama, P. Deitel, H. Deitel, Yedinci Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, 2020

Notlar

C ile Programlama, P. Deitel, H. Deitel, Yedinci Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, 2020


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Algoritma ve programlama mantığını kavrar
ÖÇ02 Mühendislik problemlerini çözebilecek algoritmalar geliştirebilir
ÖÇ03 Derleyici kavramını, derleme işlemini ve C dilinin temel kurallarını bilir
ÖÇ04 Temel C programlama dili kurallarını bilir
ÖÇ05 Fonksiyon kullanarak modüler programlar yazabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. 3
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Deney yapma ve tasarlama.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilgisayar ve programlamaya giriş Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
2 Algoritma kavramı, akış diyagramları ve algoritma örnekleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
3 C programlama diline giriş Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
4 Değişkenler, operatörler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
5 Kontrol deyimleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
6 Döngüler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
7 Fonksiyonlar-1 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 ARA SINAV-UYGULAMALI Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
10 Diziler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
11 Çok boyutlu diziler, dizilerin fonksiyona gönderilmesi Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
12 Göstericiler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
13 Dizi-Gösterici ilişkisi Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
14 Dizgiler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
15 Yapılar Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:06