Genel Bilgi
Kod | BMM102 |
Ad | Teknik İngilizce 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. PERAN SEMA SEVÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. PERAN SEMA SEVÜK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye dallarıyla ilgili İngilizce metinleri anlayacak ve bunların üzerinde konuşacak arka planı sağlama.
Dersin İçeriği
Ders, bio-medikal mühendisliğinin farklı konularıyla ilgili metinleri okuma, anlama ve tartışmayı içerir.
Dersin Ön Koşulu
Genel İngilizce bilgisi.
Kaynaklar
BIO-MEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ İLE İLGİLİ ÇEŞİTLİ TIBBİ KAYNAKLAR.
Notlar
Ders ve konularla ilgili makale ve araştırma yazıları, netteki öğrencilere uygun ilgili bilimsel videolar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bağlama uygun biçimde sunulmuş kelime dağarcığını çalışır. |
ÖÇ02 | Ön ve arka ekleri, bileşik yapıları gözden geçirebilir ve farklı konularda yazarak ve tartışarak dil yeteneğini geliştirebilir. |
ÖÇ03 | Gramer yapısını öğrenir. |
ÖÇ04 | Kelime bilgisi gelişir. |
ÖÇ05 | İngilizce okuma bilgisi gelişir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | INTRODUCTION TO BIO-MEDİCAL ENGINEERING | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | INTRODUCTION TO SOME PREFIXES AND SUFIXES TO THE TARGET LANGUAGE | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | READING COMPREHENSION ABOUT THE SELECTED MATERIALS | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | CLASS SPEAKING ABOUT SOME MEDİCAL DEVICES AND MACHINES | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | COMMON COMPOUNDS AND CO-LOCATIONS IN ENGLISH | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | INTRODUCTION TO TRANSLATION METHODS | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | TECHNICAL VOCABULARY STUDY | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kitapta ilgili bölümü okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | TRANSLATION TECHNIQUES AND PRACTICE | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | TEXTS ABOUT SOME MEDICAL DEVICES AND MACHINES | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | STUDYING TECHNICAL VOCABULARY | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | READING AND UNDERSTANDING TECHNICAL TEXTS | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | TRANSLATION OF SOME TECHNICAL PARAGRAPHS | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | CLASS SPEAKING ABOUT PREVIOUSLY LEARNT TOPICS | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | YARI YIL SONU SINAVI | Kitapta ilgili bölümü okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |