Genel Bilgi
Kod | BMM215 |
Ad | Elektromanyetik Alan Teorisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | MUHARREM KARAASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
MUHARREM KARAASLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Elektromanyetik alanların doğasının ve etkileşimlerinin kavranması
Dersin İçeriği
Elektromanyetizmanın doğası, elektrik alanlar, manyetik alanlar, gradyant, diverjans, dönel, Elektrostatik: Maxwell denklemleri, yük ve akım dağılımları, Coulomb yasası, Gauss yasası, elektrik skaler potansiyeli, İletkenler, yalıtkanlar, sınır değerleri, kapasitans, elektrostatik potansiyel enerji, Manyetostatik: Manyetik kuvvetler ve torklar, Biot-Savart yasası, manyetizma için Gauss yasası, Ampere yasası, vektör manyetik potansiyel, malzemelerin manyetik özellikleri, manyetik sınır koşulları, endüktans, manyetik enerji
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektromanyetizmanın doğasını, elektrik ve manyetik alanları ifade edebilme; gradyant, diverjans, dönel işlemlerini kullanabilme; |
ÖÇ02 | Maxwell denklemlerini elektrostatik ve manyetostatik alanlar için uygulayabilme; malzemelerin elektriksel ve manyetik özelliklerini analiz edebilme |
ÖÇ03 | elektrik ve manyetik sınır koşulları ile kapasitans ve endüktansın bulunması; elektrik ve manyetik enerjinin kavranması; becerilerini kazanma. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektromanyetiğe giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Vektör Analizi ve çarpımları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Koordinat sistemleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Gradyent, Diverjans, Diverjans Teoremi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Dönel, Laplasyan, Stokes Teoremi | Ders kaynaklarını okuma | |
6 | Elektrostatik ve Maxwell denklemleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Coulomb, Gauss yasaları ve Poisson denklemi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İletkenler, Yalıtkanlar ve Sınır değerleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Kapasitans ve elektrostatik potansiyel enerji | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Manyetostatik, manyetik kuvvet ve torklar | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Biot-Savart yasası, Ampere yasası | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Malzemelerin manyetik özellikleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Manyetik sınır koşulları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Final Sınavı | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |