BMM327 Biyoakışkanlar Mekaniği

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM327
Ad Biyoakışkanlar Mekaniği
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÇETİN CANPOLAT


Dersin Amacı

Akışkanlar mekaniğinin biyomedikal mühendisliğindeki öneminin kavratılması; Akışkanlar mekaniğinin temel prensiplerinin kavratılması; Akış modelleme ve ölçüm yöntemlerinin özümsenmesi

Dersin İçeriği

1. Biyoakışkanlar Mekaniğine Giriş 2. Akışkan Statiği 3. Akışkan Kinematiği 4. Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri 5. Akış Sistemlerinin Momentum Analizi 6. Boyut Analizi 7. Borularda Akış 8. Akış Ölçüm Yöntemleri

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Lee Waite, Jerry Fine, Applied Biofluid Mechanics, 1st Edition, McGraw-Hill, 2007. Yunus A. Çengel, John M. Cimbala, Akışkanlar Mekaniği-Temelleri ve Uygulamaları, Güven Bilimsel, Birinci Baskıdan Çeviri, 2008.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci akışkanalar mekaniğinin temel prensiplerini öğrenir ve kavrar.
ÖÇ02 Öğrenci akışkan sistemlerinde ölçme tekniklerini ve çalışma prensiplerini öğrenir.
ÖÇ03 Öğrenci biyoakışkanların temel prensiplerini öğrenir ve kavrar.
ÖÇ04 Öğrenci Biyomedikal mühendisliğinde karşılaşılan akışkanlar mekaniği kaynaklı durumları, sorunları ve bunların çözümlerini öğrenir ve kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. 4
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Deney yapma ve tasarlama.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinler arası takım çalışması yapabilme.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyoakışkanlar Mekaniğine Giriş Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Akışkan Statiği Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Akışkan Kinematiği-1 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Akışkan Kinematiği-2 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri-1 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri-2 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri-3 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Akış Sistemlerinin Momentum Analizi-1 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Akış Sistemlerinin Momentum Analizi-2 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Akış Sistemlerinin Momentum Analizi-3 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Boyut Analizi-1 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Borularda Akış-2 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Borularda Akış-3 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Akış Ölçüm Yöntemleri Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS