BMS321 Biyomekanikle Bilgisayar Uygulamaları

5 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMS321
Ad Biyomekanikle Bilgisayar Uygulamaları
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ERDİ TOSUN


Dersin Amacı

Biyomekanikte bilgisayar destekli üç boyutlu tasarımın temellerinin kavratılması; üç boyutlu tasarıma uygun bir bilgisayar destekli tasarım programına giriş; kullanıcı arayüzünün tanıtılması; kroki ve katı modelleme yapılabilmesi; montajın tasarımı

Dersin İçeriği

Giriş, Part dizayn ana menüsü, Komutların kullanımı Ön çizim alanı: nesneler, ön çizime giriş İki boyutlu geometrik şekiller, Sketcher Workbench Sketch analizi, uygulamalar Katı model çizimi, Part Design Workbench Katı model analizi, uygulamalar Katı model analizi, uygulamalar Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme Montaj tasarımı: montaj çizimleri, assembly workbench Montaj analizi, uygulamalar Teknik resim çizimi, drafting workbench Teknik resim çizimi, uygulamalar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Catia V5 Uygulamaları - Yüksel Pınar, Bekir Küçükşahin, Doğan Öztürk

Notlar

Ders Notları (ÇÜBİS)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilgisayar destekli tasarım kavramını anlar
ÖÇ02 Bilgisayar destekli tasarım ile iki boyutlu çizimi öğrenir
ÖÇ03 Parçaları bilgisayar ortamında 3 boyutlu modellere dönüştürür
ÖÇ04 Farklı parçalardan bir montaj oluşturur
ÖÇ05 Biyomedikal mühendisliği alanına özgü tasarımlar yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Deney yapma ve tasarlama.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinler arası takım çalışması yapabilme.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 CATIA'ya giriş Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Sketcher workbench Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Sketcher workbench: amaçlar, sketcher geometrik profiller, sketcher operasyonları Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Sketcher operasyonları Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Sketcher workbench ve sketcher operasyonları, örnekler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Part Design workbench Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Part Design Workbench: Amaçlar, referans elemenlar, geometri-tabanlı uygulamalar Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Model organizasyon: ürün ağacı temelleri, body tipleri, uygulamalar Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Assembly workbench Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Assembly workbench: Amaçlar, Menüler, sınırlandırmalar Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Assembly workbench ve sınırlandırmalar Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Drafting workbench Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Drafting workbench:: Amaçlar, Menüler, sınırlandırmalar, Uygulamalar Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Uygulamalar Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 17 17
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS