Genel Bilgi
Kod | ZMS467 |
Ad | Kültür ve Çağdaş Sanat |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİMET KESER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NİMET KESER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sanat ve kültürel değerleri bir ihtiyaç olarak gören, kültür ve sanat değerlerini koruyarak gelecek nesillere aktarma bilincine sahip, çağdaş sanat ürünleri üzerinde yorum yapabilecek nitelikli bireylerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste farklı kültür tanımları ve biçimleri öğretilerek kültür kuramı üzerine felsefecilerin görüşleri anlatılır. Kültür ve çağdaş sanat ilişkisi açıklanır. Çağdaş sanatın anlamı ve gelişim süreci ele alınır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Philip Smith ve Alexander Riley, Kültürel Kurama Giriş. Micheal Wilson, Çağdaş sanat nasıl Okunur.
Notlar
Sanat tarihi ve çağdaş sanatla ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültür ve sanat kavramı üzerinde disiplinler arası anlayışına uygun sosyolojik bir olgu olarak bakma bilgi ve becerisini kazanır. |
ÖÇ02 | Günümüz kültür ve sanatın gelişimine yönelik kuramları ve yaklaşımları öğrenir |
ÖÇ03 | Dijital kültür, görsel okuryazarlık ve görsel kültür kavramlarını açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Modernizm sonrası çağdaş sanat hareketleri üzerinde bir görüşe sahip olur |
ÖÇ05 | Kültür endüstrisi ve çağdaş sanat algısı gibi kavramları açıklayabilir |
ÖÇ06 | Ülkelerin kültür ve sanat politikaları üzerine bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Küreselleşme sürecindeki kültür ve çağdaş sanat pratiklerinin etkileri üzerinde yorumlar yapabilir. |
ÖÇ08 | Sürdürülebilir kültür ve sanat kurumlarının sosyolojik etkilerini kavrayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültür tanımı ve kültür kavramına kuramsal yaklaşımlar. | Bir sonraki ders için kaynaklar önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kültür kavramı ve kültür tarihine giriş. Bazı düşünürlerin kültür üzerine görüşleri | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kültür ve ideoloji. Walter Benjamin ve Thedor Adorno'nun yaklaşımı. Yapısalcılık ve Semiyotik Kültür Analizi | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kültürel topluluklar, kültür çeşitleri. Popüler kültür, Elit kültür | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Estetik kavramı. Kültür ve sanat ilişkisi | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sanatın kısa tarihi. Sanat ve estetik kavramlarına giriş | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sanatın amacı, türleri | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ödev yönergesine uygun projelerin hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sanatçı kimliği, sanatçı tarzı | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sanatın ürünlerinin kuramsal açıdan sınıflandırılması | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Çağdaş sanatı hazırlayan sebepler. Modernizm kavramına giriş | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Post modernizm ve çağdaş sanat akımları, çağdaş sanat müzeleri | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Güncel sanat hareketleri ve çağdaş sanat algısı | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çağdaş sanatı anlamak, yorumlamak. | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çağdaş sanat pratikleri bağlamında kültür endüstrisi | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev yönergesine uygun projelerin hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev yönergesine uygun projelerin hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |