Genel Bilgi
Kod | ZMS469 |
Ad | Biyoçeşitlilik ve Koruma |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Asime Filiz ÇALIŞKAN KEÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Asime Filiz ÇALIŞKAN KEÇE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı biyolojik çeşitlilik ve doğa koruma yaklaşımlarını kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Biyolojik çeşitliliğin anlamı, önemi, Biyolojik çeşitliliğin dağılışı, Biyolojik çeşitlilik merkezleri, Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler, Biyolojik çeşitliliğin ölçülmesi ve göstergeleri, IUCN Kriterleri, Türkiyede biyolojik çeşitlilik, Biyolojik çeşitlilik ve Küresel ısınma, Doğa koruma yaklaşımları, Sürdürülebilirlik.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Biyoçeşitlilik : Biyolojik Devinimler ve Koruma
Notlar
Biyoçeşitlilik : Biyolojik Devinimler ve Koruma
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyolojik çeşitliliği tanımlayabilme |
ÖÇ02 | Biyolojik çeşitliliğin anlamı, korunması, sürdürülebilir kullanımı konusunda fikir yürütebilme |
ÖÇ03 | Biyolojik çeşitliliğin dünyadaki dağılışı ve bölgesel farklılıklar ile nedenlerini açıklayabilme |
ÖÇ04 | Tarımsal zararlılara karşı kimyasal savaşım yöntemleri ve kullanılmasını öğrenir. |
ÖÇ05 | Tarımsal zararlılara karşı tüm savaşın prensiplerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Abiyotik ve biotik bitki hastalıkları (fungus, bakteri, virüs, viroid, fitoplasma, spiroplasma vb.) ile mücadelede kültürel önlemler ve fiziksel yöntemleri öğrenir. |
ÖÇ07 | Bitki hastalık etmenleri ile mücadelede erken uyarı modellerini öğrenir. |
ÖÇ08 | Bitki hastalık etmenlerine karşı kullanılan kimyasal savaş yöntemlerinden Koruyucu fungisitlerin, aktif maddeleri ve uygulama metodlarını öğrenir. |
ÖÇ09 | Bitki hastalık etmenlerine karşı Sistemik fungisitler, aktif maddeleri ve etki mekanizmaları ve uygulama yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ10 | Yabancı otlarla mücadeleye karar verme kriterleri ve dikkat edilecek parametreleri öğrenir. |
ÖÇ11 | Yabancı otlara karşı kimyasal mücadele prensiplerini öğrenir. |
ÖÇ12 | Kimyasal mücadelede kullanılacak herbisitleri öğrenir. |
ÖÇ13 | Yabancı otlarla mücadelede entegre mücadele prensipleri ve uygulamasını öğrenir. |
ÖÇ14 | To know the critical period of weeds and the importance in weed management methods |
ÖÇ15 | To learn economic threshold level of weeds and its importance |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Introduction to biodiversity; | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Biyolojik çeşitlilik; Genetik, tür, ekosistem çeşitliliği | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Biyolojik çeşitliliğin dağılışı; Karasal biyoçeşitlilik ve çeşitliliği yaratan faktörler | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Biyolojik çeşitliliğin dağılışı; Denizel ve diğer sucul ortamlarda biyoçeşitlilik ve çeşitliliği yaratan faktörler | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Biyolojik çeşitlilik merkezleri | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Biyolojik çeşitliliğin ölçülmesi ve göstergeleri | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | IUCN Kriterleri | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notundaki ilgili bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Türkiyede biyolojik çeşitlilik | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Biyolojik çeşitlilik ve Küresel ısınma | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Doğal çevrenin ve doğanın korunmasının ekolojik önemi. | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Doğa koruma yaklaşımları | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Doğa koruma alanlarının seçimi için kriterler | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Doğal ve kültürel değerlerin korunması konusunda sorunlar ve Sürdürebilirlik | Ders notundaki ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notundaki ilgili bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notundaki ilgili bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |