ZMS469 Biyoçeşitlilik ve Koruma

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZMS469
Ad Biyoçeşitlilik ve Koruma
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Asime Filiz ÇALIŞKAN KEÇE
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Asime Filiz ÇALIŞKAN KEÇE (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı biyolojik çeşitlilik ve doğa koruma yaklaşımlarını kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Biyolojik çeşitliliğin anlamı, önemi, Biyolojik çeşitliliğin dağılışı, Biyolojik çeşitlilik merkezleri, Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler, Biyolojik çeşitliliğin ölçülmesi ve göstergeleri, IUCN Kriterleri, Türkiyede biyolojik çeşitlilik, Biyolojik çeşitlilik ve Küresel ısınma, Doğa koruma yaklaşımları, Sürdürülebilirlik.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Biyoçeşitlilik : Biyolojik Devinimler ve Koruma

Notlar

Biyoçeşitlilik : Biyolojik Devinimler ve Koruma


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyolojik çeşitliliği tanımlayabilme
ÖÇ02 Biyolojik çeşitliliğin anlamı, korunması, sürdürülebilir kullanımı konusunda fikir yürütebilme
ÖÇ03 Biyolojik çeşitliliğin dünyadaki dağılışı ve bölgesel farklılıklar ile nedenlerini açıklayabilme
ÖÇ04 Tarımsal zararlılara karşı kimyasal savaşım yöntemleri ve kullanılmasını öğrenir.
ÖÇ05 Tarımsal zararlılara karşı tüm savaşın prensiplerini öğrenir.
ÖÇ06 Abiyotik ve biotik bitki hastalıkları (fungus, bakteri, virüs, viroid, fitoplasma, spiroplasma vb.) ile mücadelede kültürel önlemler ve fiziksel yöntemleri öğrenir.
ÖÇ07 Bitki hastalık etmenleri ile mücadelede erken uyarı modellerini öğrenir.
ÖÇ08 Bitki hastalık etmenlerine karşı kullanılan kimyasal savaş yöntemlerinden Koruyucu fungisitlerin, aktif maddeleri ve uygulama metodlarını öğrenir.
ÖÇ09 Bitki hastalık etmenlerine karşı Sistemik fungisitler, aktif maddeleri ve etki mekanizmaları ve uygulama yöntemlerini öğrenir.
ÖÇ10 Yabancı otlarla mücadeleye karar verme kriterleri ve dikkat edilecek parametreleri öğrenir.
ÖÇ11 Yabancı otlara karşı kimyasal mücadele prensiplerini öğrenir.
ÖÇ12 Kimyasal mücadelede kullanılacak herbisitleri öğrenir.
ÖÇ13 Yabancı otlarla mücadelede entegre mücadele prensipleri ve uygulamasını öğrenir.
ÖÇ14 To know the critical period of weeds and the importance in weed management methods
ÖÇ15 To learn economic threshold level of weeds and its importance


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Introduction to biodiversity; Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Biyolojik çeşitlilik; Genetik, tür, ekosistem çeşitliliği Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Biyolojik çeşitliliğin dağılışı; Karasal biyoçeşitlilik ve çeşitliliği yaratan faktörler Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Biyolojik çeşitliliğin dağılışı; Denizel ve diğer sucul ortamlarda biyoçeşitlilik ve çeşitliliği yaratan faktörler Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Biyolojik çeşitlilik merkezleri Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Biyolojik çeşitliliğin ölçülmesi ve göstergeleri Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 IUCN Kriterleri Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders notundaki ilgili bölüm Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Türkiyede biyolojik çeşitlilik Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Biyolojik çeşitlilik ve Küresel ısınma Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Doğal çevrenin ve doğanın korunmasının ekolojik önemi. Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Doğa koruma yaklaşımları Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Doğa koruma alanlarının seçimi için kriterler Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Doğal ve kültürel değerlerin korunması konusunda sorunlar ve Sürdürebilirlik Ders notundaki ilgili bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notundaki ilgili bölüm Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notundaki ilgili bölüm Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.11.2022 06:37