Genel Bilgi
Kod | TAM250 |
Ad | Hasat Harman Makineleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEYLA GÜLLÜOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. LEYLA GÜLLÜOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarla bitkilerinin hasat mekanizasyonu ve yararları
Dersin İçeriği
Bitkisel materyalin teknik özellikleri, kesici düzenler, tahıl hasadında traktörle çalıştırılan makinelerin ayarları, Biçerdöverlerin çalışma koşulları ve ayarları, hasat yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kişisel ders notu
Notlar
Fakülte ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarım makineleri ile ilgili temel kavramları tanır, mesleki-etik sorumluluk kazanır. |
ÖÇ02 | Bitkisel ve hayvansal üretimde tarım makineleri aracılığıyla çözülebilecek sorunları belirler. |
ÖÇ03 | Tarım makinelerinin uygulamalarında makinelerin ayar, tamir bakım ve kullanımını ve sorunlarını bilir. |
ÖÇ04 | Mesleki anlamda kendini geliştirebilmek için başvurulması gereken yöntemleri bilir, uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları eğitimine alt yapı oluşturacak şekilde temel bilim, mühendislik, genel tarım ve tarım makinaları ile diğer sosyal-kültürel konularda temel kavramları tanır, güncel bilgiler edinir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretimde doğal ve fosil kökenli enerji kaynaklarının kullanılma ve korunum olanaklarını bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının imalat yöntemlerini bilir ve malzemeleri tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varır ve girişimcilik ve yenilikçilik konularının önemini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının temel uygulamalarında makinaların ayar, bakım ve tarlada kullanımını ve sorunlarını bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım işletmelerinde mekanizasyona uygun sürdürülebilir üretim modellerini uygular, optimum mekanizasyon zincirinin oluşturur, işletmeciliğini yapar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç boyutlu tasarım yazılımlardan en az birisini bilir ve uygular. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları imalatına dönük yasa ve yönetmelikleri bilir ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel ve hayvansal üretimde tarımsal mekanizasyon kapsamında çözülebilecek sorunları tespit eder, mevcut tarım makinaları içinden seçim yapar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslar arası proje kaynaklarını, başvuru, kabul ve izleme süreçlerini bilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ve tarım makinaları ile ilgili ulusal-uluslar arası yasal düzenlemeleri bilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları tasarım ve imalatında üç boyutlu katı modelleme kavramını uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarına uygun malzeme seçer. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki anlamda kendini geliştirebilmek için başvurulması gereken yöntemleri bilir, uygular. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyon konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının üretimi, pazarlanması ve servis ağı oluşturulması işlerini planlar ve yönetir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları Alanında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım makinaları tasarımına dönük yeni uygulama ve yazılımları öğrenir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları sektörünün imalat sanayi, kamu kurumları ve meslek odaları temsilcileriyle staj, uygulama, güncel sorunları izleme kapsamında iletişim kurar, farklı çalışma ortamlarında sorumluluk üstlenir. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları alanında çalışan firmalara AR-GE ve teknoloji geliştirme konusunda destek olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hasat ve harmanlama mekanizasyonuna giriş ve bitkisel materyalin özellikleri | Kaynak:1 Sayfa:4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kesme yöntemleri ve kesici düzenlerin kesme koşulları | Sayfa:19 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Makaslama kesme biçme makineleri | Sayfa:25 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Serbest kesme yöntemi ve kesme koşulu, serbest kesme yöntemine göre çalışan makineler | Sayfa:41 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Biçme makinelerinde hareket iletimi | Sayfa:62 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Hasat makinelerinin sınıflandırılması | Sayfa:76 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Dolaplı orak makinesi, kanatlı orak makinesi ve biçer bağlar orak makinelerinin yapısal özellikleri. | Sayfa:77 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biçerdöverlerin temel organları, sınıflandırılması, dolap ayarları, götürücü düzenleri | Sayfa:100 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Biçerdöverlerde harmanlama düzeni tipleri, sarsaklar ve temizleme düzenleri elemanları | Sayfa:204 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
11 | Biçerdöverlerde sarsaklar ve temizleme elemanları | Sayfa:204 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Mısır hasadı ve biçerdöverlerin mısır hasadına uyarlanması | Sayfa:274 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
13 | Pamuk hasat yöntemleri ve pamuk hasat makinelerinin yapısal özellikleri ve bölümleri | Sayfa:354 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Meyvelerin hasat yönünden özellikleri, meyve hasadında kullanılan mekanik hasat düzenekleri | Sayfa:375 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Meyvelerin hasat özellikleri ve hasat olanakları | Sayfa:375 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |