Genel Bilgi
Kod | BAT109 |
Ad | Tarımsal Ekoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İLKAY ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İLKAY ŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ekolojinin tarımsal faaliyetler üzerine etkisini anlatarak, bu konuda bilgi edindirmektir.
Dersin İçeriği
Genel ekolojik kavramlar, ekosistem ve agroekosistemler, canlıların ekolojik adaptasyonu, canlı ve cansız çevre faktörleri ve bunların tarımsal üretime etkileri, erozyon ve çevre kirliliği kavramları işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Turgut, İ., 2006. Tarımsal Ekoloji, ADÜ Yayınları No:12,
Notlar
Farklı Kaynaklardan Derlenmiş Sunumlar ve Ders Notları Internet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekolojik tanımlamaları açıklar |
ÖÇ02 | Doğal ve tarımsal ekolojik sistemleri kendi ifadeleriyle açıklar. |
ÖÇ03 | Çevrenin ve doğal kaynaklarının önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Tarım ekosistemlerindeki çevre koşullarını açıklar. |
ÖÇ05 | Atmosferin işlevlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Işık kaynağının tarıma olan yararını açıklar. |
ÖÇ07 | iklim bilgisinin işlevlerini açıklar. |
ÖÇ08 | Rüzgarın tarıma olan işlevlerini açıklar. |
ÖÇ09 | Şiddetli rüzgarın oluşturduğu problemleri açıklar. |
ÖÇ10 | Tarım kurulacak alanın ekolojik dengesini açıklar. |
ÖÇ11 | Tarım yapılacak arazinin yer ve yöneyini tasarlar. |
ÖÇ12 | Suyun tarım için önemini açıklar. |
ÖÇ13 | Su kaynaklarımızın işlevlerini açıklar. |
ÖÇ14 | Suyun tarıma olan faydalarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal Ekolojinin tanımı | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ekolojik tanım ve kavramlar | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Ekosistem kavramı ve agroekosistemler | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Çevresel faktörler ve stres kavramı | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
5 | İklim-tarım ilişkisi, iklim grupları | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Küresel iklim değişimi, çevre sorunları ve kirliliği | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
7 | Işık ve sıcaklığın tarım üzerine etkiler, Yağışlar, kuraklık | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tarım-toprak ilişkisi, toprak faktörleri | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | Toprak verimliliği, erozyon | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Fotosentez, transpirasyon, su kullanım etkinliği | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Solunum | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
13 | Konvansiyonel tarım sistemleri | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Konvansiyonel ve alternatif tarım sistemleri | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | alternatif tarım sisteminin önemi | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |