Genel Bilgi
Kod | AR168 |
Ad | Antik Yunan ve Roma Terminolojisi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NESİBE ÇAKIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. NESİBE ÇAKIR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antik Yunan ve Roma'nın sanatını, tarihini, coğrafyasını, zaman tabelasını ve kültürünü anlamak için gerekli olan terminolojiyi tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Antik Yunan ve Roma dönemlerinde mimari, heykeltıraşlık, resim, küçük sanatlarda ve kültür tarihiyle ilgili temel terminoloji işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Oğuz Tekin, Antik Yunan ve Roma Tarihine Giriş, İletişim yayınları
Notlar
Tamay Tekçam, Arkeoloji Sözlüğü, Alfa Yayınları; M. C. Howatson, Oxford Antikçağ Sözlüğü
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öncelikle interdisipliner bağlamda metodolojik temelli arkeolojinin teknik terminolojisine kavrar. |
ÖÇ02 | Arkeoloji literatüründeki kavram karmaşası değerlendirir. |
ÖÇ03 | Antik Yunan ve Roma mimarisinde karşılaştırmalı terminoloji sayesinde bağlantıları yorumlar. |
ÖÇ04 | Antik Yunan ve Roma heykeltraşlığı için gerekli terimleri kavrar. |
ÖÇ05 | Antik Yunan ve Roma mitolojisinde kullanılan terimleri yorumlar. |
ÖÇ06 | Antik dönem seramik resimleri ikonografik terimleri kavrar. |
ÖÇ07 | Antik kültürlerin toplum sosyal yapısı için kullanılan terimleri örneklemeler değerlendirir. |
ÖÇ08 | Antik Kültürlerin toplum ve sosyal yapısı için kullanılan terimleri örneklemelerle değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mezar mimarisi, Lahitler ve mumya portreleri terimleri | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Antik Yunan ve Roma toplumsal hayat, sosyal yapı | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Antik Yunan yeme içme kültürü terimleri I | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Antikçağ yeme içme kültürü terimleri II | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Antik Yunan ve Roma Dünyasında Kitap, Yazı, kütüphanecilik | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | I. Antik Yunan mühendislik ve mimari | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | II. Antik Roma'da mühendislik ve mimari terimler II: Vitruvius | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Antik Yunan ve Roma mimarisine giriş I: Malzeme | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kent II: Antik Yunan ve Roma Kent | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Antik mimaride Kamusal mimari | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | IV. Antik dini mimari | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | I. Eski Yunanacada Klasik Arkeolojinin bilimsel terimleri ve Yunanca kökenleri hakkında genel | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | II. Latincede Klasik Arkeolojinin bilimsel terimleri ve kökenleri hakkında genel | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel Tekrar | Genel Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |