AR257 Seramik Çizimi I

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR257
Ad Seramik Çizimi I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FATMA ŞAHİN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. FATMA ŞAHİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere Arkeolojide belgelendirmenin en önemli kısmını oluşturan taşınabilir kültür varlıklarının nasıl dökümantasyon yapılacağını kazandırmaktır. Bu bağlamda kullanılan teknikler yanı sıra seramik ve küçük buluntuların çizimlerin gösterilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Arkeolojik kazılardan yada yüzey araştırmalarından ele geçmiş olan her türlü taşınır kültür varlığının (çanak çömlek parçası, tam kap ve küçük buluntu olarak adlandırılan eserler) belli bir ölçekte teknik olarak çizimini yapmak ve bu çizimleri bilgisayar ortamına aktarıp çeşitli programlar kullanarak temiz çizimlerini yapmak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Milimetrik kağıt, aydınger, kumpas, kalem, silgi vb malzemelerin olması

Kaynaklar

Uygulamalı öğretim

Notlar

Daha önce çizilmiş arkeolojik örnekler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çizim için gerekli malzemeleri sıralar.
ÖÇ02 Çizim malzemesinin nasıl ve ne amaçla kullanılacağını kavrar.
ÖÇ03 Çizilecek parçaları tanır.
ÖÇ04 Çizilecek parçalar için çap ve duruşu ayırt eder.
ÖÇ05 Tam kap çizimini gösterir.
ÖÇ06 Çizim için yardımcı malzeme (tel, çizim tarağı, dik ölçer) kullanımını kavrar.
ÖÇ07 Küçük buluntu olarak adlandırılan eserleri analiz eder.
ÖÇ08 Küçük eserlerin nasıl çizileceklerini genel hatları ile değerlendirir
ÖÇ09 Tüm öğrenilen çizimleri bilgisayar ortamına aktararak belirtir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çizim malzemelerinin tanıtılıp temin edilmesi (Milimetrik çizim kağıdı, aydınger, 03 çizim kalemi, kumpas, cetvel, çizim tahtası, tel, plasterin) Tanıtım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Çizim malzemelerinin kullanım şekilleri Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Çizimi yapılacak parçaların temini ve tanıtılması Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Çizimi yapılacak parçalar için çap alma yöntemleri Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Çizimi yapılacak parçaların duruş şekilleri için çizim tahtası kullanılması Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Çizimi yapılacak parçaların cidar ve yüksekliğinin ölçülmesi Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Ağız parçası çizimi yapılması Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Farklı formda ağız kenarı çizimleri Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Çizimlerin aktarımı için aydınger kullanımı Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Dip parçalarının çizimi Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Kulp parçalarının çizimi Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Tam kap çizimine başlangıç Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Tam kap çizim aşamaları Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Genel tekrar Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.11.2022 12:16